Posted on

תיקון גיטרה קלאסית – האם משתלם לתקן גיטרות קלאסיות? האם כדאי?

תיקון גיטרה קלאסית – האם זה אפשרי? האם זה משתלם?


קניתם גיטרה קלאסית? עם שמירה נכונה על המוצר, אחסון בנרתיק בתום השימוש ונגינה נכונה, אין סיבה שתצטרכו להחזיר את הגיטרה לתיקון (הנ”ל כמובן רלוונטי גם לגבי גיטרות אקוסטיות או גיטרות חשמליות). יש תיקונים שהם לגיטימיים כמו שיוף גשר הגיטרה כדי שנוכל לפרוט יותר בקלות או החלפת מפתחות כיוון… כאשר מדובר על תיקון רציני כמו שבר או תיקונים מאותו הנושא יש פעמים שמשתלם לתקן ויש פעמים שלא משתלם לתקן.

*** הבהרה: אנו יבואנים של גיטרות קלאסיות, גיטרות אקוסטיות, גיטרות חשמליות, כלי נגינה וכן ציוד הגברה מקצועי (מכירה סיטונאית בעיקר) איננו מתקנים גיטרות !! אך תוכלו להשיג דרכנו חלקי חילוף לתיקון גיטרות, וכתבה זו מוגשת ככתבה לשרות הציבור, ושרות לקוחותינו.

האם משתלם לתקן כל גיטרה קלאסית?


כאשר מגיעים אלינו אנשים עם גיטרות הנדרשות בתיקון הם מגיעים לרוב משתי סיבות עיקריות, הסיבה הראשונה היא שמחיר הגיטרה הוא גבוהה ואין להם את היכולת לרכוש גיטרה קלאסית חדשה במחיר הזה. לרוב מדובר על גיטרות ספרדיות שמחירן עולה כמה אלפי שקלים. נדירים המקרים בהם מגיעות אלינו גיטרות כל כך יקרות לתיקון כיוון שהנגנים יודעים לשמור עליהן בצורה הטובה ביותר.

הסיבה השנייה שמגיעים אלינו אנשים לתיקון הגיטרה הוא שהגיטרה קרובה לליבם, הם קיבלו את כלי המיתר ממישהו היקר להם ואין להם כל רצון להחליף את המוצר, לא מדובר על בעיה כלכלית אלא על ערך סנטימנטלי למוצר. כמובן, יש מקרים שבהם אין אפשרות לתקן את הגיטרה, מקרים בהם יש שבר גדול מדי ודרושה החלפה של כל העץ, או תיבת התהודה של הגיטרה.

מתי לא משתלם לי לתקן את הגיטרה הקלאסית?


דבר זה נוגע בעיקר לנגנים המתחילים, כאשר אנחנו רוכשים את הגיטרה הראשונה שלנו אנו לא מוציאים סכומי עתק, אלא מספר מאות שקלים בודדים, הגיטרה אמנם קרובה לליבנו מכיוון שהיא הגיטרה הראשונה שלנו אך מצד שני אנחנו יודעים שהיא לא תמשיך איתנו הלאה כאשר נהיה כבר נגנים מתקדמים. אם קרה מקרה והגיטרה שלכם צריכה תיקון, כאשר מדובר על גיטרה שאינה יקרה וגיטרה של מתחילים, עדיף לכם כבר לרכוש חדשה ובהתאם לרמת הניגון שלכם כרגע. מחיר התיקון לא משתלם ובאותו מחיר תוכלו לקנות גיטרה קלאסית חדשה לגמרי.

איך לא נגיע למצב שהגיטרה הקלאסית צריכה תיקון?


עם קניית הגיטרה, עוד לפני שהתחלתם לנגן עליה, עליכם לקנות עוד מספר דברים שישמרו על התקינות שלה, מדובר על סט מיתרים נוסף, נרתיק לאחסון הגיטרה וסטנד עליו אפשר להניח את הגיטרה במקום להשעין אותה על הקיר ולקוות שלא תיפול… את סט המיתרים הנוסף אנחנו צריכים כיוון שכל חצי שנה צריך להחליף את המיתרים שכבר הפכו לחלודה, הזנחה של המיתרים עלולה לפגוע בעץ הגיטרה ולגרום לבלאי. את הנרתיק אנחנו צריכים כדי לאחסן את הגיטרה בימים בהם לא נשתמש בהם, קחו בחשבון שלהשאיר את הגיטרה הקלאסית בחוץ, במיוחד כאשר יש שמש, זו פגיעה ישירה במוצר.

עוד טיפ ממנו, אם אתם יודעים שאתם לא הולכים לנגן במספר הימים הקרובים, הרפו מעט את מיתרים הגיטרה באמצעות מפתחות הכיוון, כך תשמרו על הגיטרה באופן יותר תקין ותמנעו לחץ על צוואר הגיטרה. שמירה על כל מה שציינו למעלה יכולה לתרום לכם בכך שהגיטרה שלכם לא תצטרך תיקון אף פעם, מדובר על פעולה שלא לוקחת יותר מ 5 דקות ובהחלט משתלמת לטווח הארוך.

מסקנות


כלי הנגינה שלנו הוא גם מאוד קרוב לליבנו, אפשר להגיד שכמו חיית מחמד. יש הרבה אנשים שלא מוכנים לוותר על הגיטרה הקלאסית שלהם למרות שהיא כבר לא תקינה, הם מתעקשים לתקן אותה… במקרים בהם הגיטרה יקרה ויש אפשרות לתקן אותה, אנו עושים זאת בשמחה. אך במקרים שהגיטרה היא של מתחילים, ואינה יקרה, כבר לא משתלם לנגן לתקן את הגיטרה אלא לקנות אחת חדשה. גיטרה קלאסית היא כלי שמלווה אותנו לטווח ארוך כל עוד אנו משתמשים בה נכון, שמרו על המוצר שלכם וכך תוכלו להנות ממנו לאורך זמן.

*** הבהרה: אנו יבואנים של גיטרות קלאסיות, גיטרות אקוסטיות, גיטרות חשמליות, כלי נגינה וכן ציוד הגברה מקצועי (מכירה סיטונאית בעיקר) איננו מתקנים גיטרות !! אך תוכלו להשיג דרכנו חלקי חילוף לתיקון גיטרות, וכתבה זו מוגשת ככתבה לשרות הציבור, ושרות לקוחותינו.