Posted on

איך לבחור גיטרה קלאסית לילדים או למתחילים? כל המידע

מה כדאי לדעת לפני שקונים גיטרה קלאסית למתחילים?

כל אדם שבוחר להתחיל לנגן עומד מול דילמה קשה בבחירת הגיטרה. כרגע, כאשר אנחנו בלי ידע נרחב על אודות הגיטרה הקלאסית ומגוון האופציות כל כך גבוהה אנחנו נשארים מבולבלים ומלאי ספקות. לשם כך, ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני בחירת הגיטרה הקלאסית הראשונה שלכם.

לחץ כאן ל: מחירון גיטרה קלאסית

למה דווקא גיטרה קלאסית?

הדרך המומלצת לתחילת הדרך שלכם בעולם הנגינה דגש עולם הגיטרות היא דווקא הגיטרה הקלאסית. הגיטרה הקלאסית בנויה בצורה נכונה למתחילים, שלושת המיתרים התחתונים שלה עשויים ניילון כך שזה מקל עלינו בזמן הלחיצה על המיתרים, המרווח בין מיתר למיתר גדול יותר מאשר בגיטרות האחרות כך שמעבר אקורדים לא אמור להיות מסורבל כמו בשאר הדגמים.

לגיטרה הקלאסית יש מגוון גדלים שונים, כאלו המתאימים לילדים קטנים וכאלה המתאימים דווקא לבוגרים. כמו כן, הסאונד אותה מפיקה הגיטרה מאוד נעים לשמיעה ויש שיעדיפו גם בהמשך דרכם לנגן על גיטרה קלאסית בלבד.

איך בוחרים גיטרה קלאסית?

דבר ראשון שעליכם לעשות הוא להקציב לכם את הסכום אותו תרצו להשקיע בגיטרה הקלאסית. יש לקחת בחשבון שמלבד לגיטרה עצמה, ודאי תרצו לרכוש סט מיתרים נוסף, גשר (קאפו), ספר הדרכה, מפרטים וטיונר. תוכלו לבקש המלצות מחברים ומכרים, אך הדרך הטובה ביותר היא לעשות סקר ביתי מעמיק על מגוון החברות העומדות בתקציב שלכם, לקרוא עם מספר דגמים שונים ולאחר מכן להגיע אל חנות סאונד והגברה שם תוכלו לנגן על הגיטרות שמצאו חן בעיניכם. השלב הזה מאוד חשוב, אסור להסתפק רק בקריאה על הדגמים אלא ממש לנסות אותם ולראות אם אתם מרגישים חיבור לדגם מסוים. בנוסף, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שנמצא בחנות ולבקש את המלצותיו, תוכלו לבקש ממנו לנגן מעט כדי לשמוע את צלילי הגיטרה.

אנו ממליצים לנגנים בתחילת דרכם לא לרכוש את הגיטרות היוקרתיות כיוון שאתם עדיין מתחילים ואתם לא יודעים אם זו באמת הדרך שלכם, חבל לבזבז כסף על משהו שלא תשתמשו בו. אחת החברות המומלצות של גיטרות היא חברת Cehard, החברה מייצרת דגמים שונים של גיטרות, כאלה יוקרתיות וכאלה שפחות, אך כל הגיטרות של החברה איכותיות ועמידות.

מאיפה כדאי לנגן המתחיל לרכוש גיטרה קלאסית?

כיוון שהידע שלכם כרגע לא רחב מספיק כדי לעשות את הבחירה המתאימה לכם ברכישת הגיטרה הראשונה שלכם, מומלץ מאוד לנגנים המתחילים להגיע אך ורק לחנויות המתמחות במוצרי סאונד והגברה. היום, אפשר למצוא כמעט בכל חנות גיטרות פשוטות, בדוכני קניון ואפילו בחנויות כול-בו. רק בחנויות סאונד והגברה יהיה לכם את המבחר הרחב ביותר, את הייעוץ המקצועי מהמוכרים הנמצאים בחנות ואת הביטחון שיש ברכישה זו.

כאמור, מדובר על החלטה שצריכה להיעשות בשיקול ראש. לכן, אל תתפשרו לא על איכות הגיטרה ולא על המקום ממנו את רוכשים את הגיטרה הקלאסית הראשונה שלכם.

כמה גיטרה קלאסית עולה?

טווח המחירים של הגיטרות הקלאסיות הוא מאוד משתנה, המחירים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים ולהתחיל ממאות שקלים בודדים. לנגנים המתחילים לא מומלץ להוציא סכומים גבוהים מדי, סך כל ההוצאות שלכם יכול לעמוד עד 1,000 ש”ח ואפילו פחות. הכי חשוב שתבחרו את הגיטרה שהכי מתאימה לכם והכי כיף לכם לנגן בה, ובהמשך הדרך לאחר שתתמידו בנגינה תוכלו לרכוש גיטרה באיכות גבוהה יותר.

לסיכום

בחירת הגיטרה הקלאסית הראשונה יכולה להיות מאתגרת ומאוד מפתה. אך אל תהיו פזיזים עם ההחלטות שלכם. גיטרה קלאסית היא המתאימה ביותר לנגנים המתחילים מכיוון שהיא הגיטרה שהכי קל להסתגל אליה ולהינות מנגינה שוטפת. המיתרים שיש בגיטרות חשמליות ואקוסטיות עשויים מתכת ומאוד קשה לנגן עליהן בתחילת הדרך.

כאשר אתם בוחרים את הגיטרה הקלאסית הראשונה שלכם שימו לב שהיא מתאימה לגודל שלכם, שאתם יכולים למקם את היד הלוחצת על כל המקומות, ושהסאונד נשמע נעים באוזניים שלכם. אל תתביישו לבקש ייעוץ מהמקום ממנו אתם רוכשים את הגיטרה – מחנות סאונד והגברה. שימו לב, כאשר אתם מחשבים את המחיר אותו אתם מתכננים להשקיע בגיטרה, זכרו שיש הוצאות נוספות כמו נרתיק, טיונר ועוד… החברה המומלצת לנגנים המתחילים היא Cehard, חברה אמינה ובטוחה ובעלת חוות דעת חיוביות.