Posted on

גיטרה קלאסית בזול ? מה חשוב לבדוק טרם רכישת גיטרה קלאסית זולה

גיטרה קלאסית בזול – האם מומלץ?


בכל חנות המתמחה בכלי נגינה נוכל למצוא גיטרות קלאסיות במגוון מחירים רחב, המחיר יכול להתחיל במאתיים שקלים ולהגיע לעשרות אלפי שקלים. האם האיכות נקבעת רק על פי מחיר הגיטרה? אם אני בוחר לרכוש גיטרה קלאסית במחיר זול אני עושה בחירה לא מקצועית? כל השאלות האלה עולות פעם אחר פעם. הגענו כדי לעשות לכם סדר בבלאגן.

אילו דברים משפיעים על מחיר הגיטרה הקלאסית?


מותג

כמו בבגדים, תוכלו למצוא את אותו הבגד, אותו סוג בד, אך השוני יהיה בסמל המופיע על גבי החולצה. המחיר עבור חולצה עליה מופיע סמל של מותג מוביל יעלה בכמה מאות שקלים יותר מאשר הבגד השייך לחברה פחות מוכרת. הדבר עובד בצורה דומה גם בגיטרות. סביר להניח שעל דגם של חברת Yamaha נשלם יותר מאשר על אותו הדגם בדיוק השייך לחברת Cordobera. כך עובד העולם, חובבי מותגים לעולם לא יוותרו על רכישת המותג, גם אם זה יעלה להם כפול. אם כי הדבר מובן, רכישת מותג מקנה לנו יותר ביטחון, יותר רצינות כלפי חוץ ומוטיבציה גבוהה יותר.


סוג עץ 

זה פחות אמור לעניין אתכם אם אתם בתחילת הדרך בעולם הנגינה, יש סוגי עצים שונים מהם בונים את הגיטרות הקלאסיות, בין היתר עץ ארץ, עץ אשוח וכו’… בדרך כלל המחיר עבור גיטרות מעץ מלא יהיה הגבוה ביותר. תוכלו לבדוק במפרט הטכני או על גבי האריזה ממה עשויה הגיטרה, כמו כן, אם מדובר בעץ מלא תרגישו את הכובד של הגיטרה.


גודל

יש גיטרות ממגוון גדלים, חשוב מאוד להגיע למקום ממנו אתם רוכשים את הגיטרה ולנסות מספר גדלים שונים כדי לראות מה הכי נוח לכם לנגינה. ככל שהגיטרה גדולה יותר כך גם המחיר שלה גבוה יותר – זאת בגלל שימוש יותר גדול בחומרי הגלם.


עבודת יד 

די ברור למה יש לעבודת יד השפעה רבה על המחיר אותו נשלם. בעוד שרוב החברות היום מייצרות גיטרות קלאסיות במכונות בכל דקה ודקה במשך היום. יש אנשים שעמלים ועובדים עם הידיים שלהם כדי לעצב את הגיטרה בצורה הטובה ביותר, האקוסטית ביותר והנוחה ביותר עבורכם. לרוב, גיטרות עבודת יד ספרדיות יגיעו למחירים של אלפי שקלים ולעיתים גם עשרות אלפי שקלים. אין דבר המשתווה לסאונד היוצא מגיטרה כזאת.


ממי אתם קונים את הגיטרה?

כמו שיש פער בין מותג ולחברה אנונימית, יש פער בין חנות כלי נגינה סאונד והגברה כזאת לאחרת. לא משנה כמה החנות מוכרת לנו, כל עוד היא לא יבואנית רשמית של המוצרים שלה, המחירים עבור הלקוחות יתייקרו. ככל שהמוצר עובר יותר ידיים כך המחיר עולה – כל מתווך בדרך רוצה נתח שיכנס לו לכיס. לכן, תמיד תעדיפו ללכת לחנות סאונד והגברה שהיא יבואנית רשמית, שם תקבלו את אותם המוצרים ובמחיר הוגן.


תוספות

כל כלי נגינה שאתם קונים דורש גם רכישה של תוספות. בין אם מדובר על פסנתר חשמלי בו נרצה גם לרכוש רגלית, מחברת תווים, סטנד למחברת וכו’… ובין אם מדובר על גיטרה בה נרצה לרכוש סט מיתרים נוסף, קאפו, טיונר, נרתיק, מפרטים ועוד… כשאתם נכנסים לעולם הנגינה יש לקחת בחשבון שלאחר שרכשתם את הכלי שלכם, כאן לא נגמרת ההשקעה הכספית, מדובר על מוצרים הדורשים תחזוקה ושמירה.

האם מומלץ לרכוש גיטרה בזול?


השאלה היא מאוד כללית ונשמעת די פשוטה. אם מדובר על רכישה של גיטרה קלאסית ממקום שאינו מקצועי לתחום כמו דוכן בקניון או חנות כל בו כזאת או אחרת אז רכישת הגיטרה, בין אם זולה או לא אינה מומלצת. עליכם תחילה להגיע לחנות המתמחה בעולם הזה. שם תפגשו מגוון רחב של גיטרות, נסו כמה שיותר. רכישת הגיטרה היא לא רק מותנת במחיר אותו אתם משלמים, אלא גם על פי תחושה שיש לכם באותו הרגע.

אתם לא יודעים לנגן? בקשו מהמוכר בחנות שישמיע לכם מספר גיטרות, מקום מקצועי תמיד ישמח לתת שירות, במיוחד לאלה שאין להם כל ידע בנושא. מצד אחד, אל תתפתו לרכוש מוצרים רק לפי המחיר שלהם, תוכלו למצוא גיטרות מדהימות במחירים נמוכים, מצד שני, אל תתפתו רק לרכישת מותגים כי “מותג זה הכי טוב”, אם בחרתם במותג, וודאו שבחרתם בגלל הסאונד שנעים לכם לאוזן ולא בשביל הפוזה. עבור מתחילים, אין כל סיבה להוציא יותר ממספר מאות שקלים בודדים עבור הגיטרה הקלאסית הראשונה שלכם.

יש את חברת Cehard, יש לה מגוון רחב של מוצרי נגינה, בין היתר גם גיטרות קלאסיות למתחילים במחירים נוחים. אם אתם כבר נגנים מקצועיים, סביר להניח שאתם יכולים להבחין בין סאונד של גיטרה קלאסית מעבודת יד ובין סאונד של גיטרה קלאסית אחרת, פעלו לפי התחושה שלכם ומה יותר נוח לכם לנגן איתו.

מסקנות


יש הרבה דברים המשפיעים על מחירן של הגיטרות הקלאסיות, הדבר המשמעותי ביותר הוא בחירת החנות ממנה אתם רוצים לקנות את הגיטרה, שימו לב שאתם רוכשים מיבואן רשמי ולא מחנות שאינה מקצועית. בחירת הגיטרה הקלאסית לא צריכה להעשות רק על פי המחיר. אם יש לכם תקציב מוגבל, התייעצו עם המוכר בחנות, הוא יציג בפניכם מספר אופציות ולפי מה שנשמע לכם הכי נעים תוכלו לבחור את הגיטרה המתאימה לכם. אין ספק שבחירת הגיטרה הקלאסית צריכה להעשות בעיקר לפי תחושת בטן של הנגן.