Posted on

כמה עולה גיטרה חשמלית והאם חייבים לרכוש גיטרה חדשה

גיטרה היא כלי נגינה מן האהובים ביותר על אנשים שאוהבים מוזיקה ונגינה, וכאשר אנשים צעירים רוצים להתחיל את דרכם בנגינה שהיא יותר מקצועית, ישנה התלבטות בין גיטרה חשמלית, גיטרה קלאסית ספרדית או אקוסטית. ישנה נטייה די בולטת של חלק מאלה ללימודי נגינה על הדגם החשמלי, וברגע שהתאהבות כזו מתרחשת בצלילים של גיטרה חשמלית – די ניתן לומר שעדיף לנגן על מה שהכי אוהבים.

אפשר להתחיל ללמוד גם על חשמלית

לא חייבים להתחיל ללמוד על גיטרה קלאסית, אלא זו רק ההמלצה כי היא כביכול הרבה יותר נוחה ללימודי נגינה לאנשים שהם טרם מיומנים בשליטה של נגינה על כלי מיתרים. ניתן להתחיל ללמוד על כל סוג של גיטרה, החל מגיטרה בס ועד לגיטרה אקוסטית, ואם זו חשמלית שבה הכי חושקים אין כל סיבה שלא להירשם אל לימודי נגינה על הגיטרה מן הסוג הזה וליהנות מכל הצלילי המחשמלים של גיטרה כזו שאף היא מגיעה עם דגמים שהם רלבנטיים יותר לנגני גיטרה מתחילים וכוללים גם דגמים שהם באופן ברור יותר רלבנטיים לנגני גיטרה מתקדמים ומקצוענים.

סדר גודל עלות גיטרה חשמלית

כמה כבר תעלה גיטרה חשמלית טובה? אנשים שכבר ערכו את הבירורים שלהם בין חברים ואתרים מקצועיים של כלי נגינה עברו על פני הגדמים השונים ומכירים אותם היטב, כולל הדגמים שבהם מנגנים נגני הגיטרה החשמלית הבולטים והטובים בעולם. למרות כל אלה, לבצע רכישה של הדגם הכי יקר זה לא דבר שמבצעים ברכישה הראשונה, ממש כמו הרכב הראשון שקונים שהוא לרוב לא חדש ומדגם שמספק את הדרישה בהתחלה.

טרם הרכישה ניתן לברר אם יש גיטרות במבצע, משומשות או כאלה שנמכרות מתצוגה, וזה חשוב להבין איזה מאפיינים עליהם כדאי ורוצים להתעכב, כמו היצרן, סוג הגיטרה החשמלית (נפח/חצי נפח/סוליד), איזה מודל, איזה לוח שריגים, איזה צבע מועדף וכדומה.

כדאי להתרשם מהדגמים הרלבנטיים יותר לנגנים מתחילים במידה וזו הגיטרה הראשונה, כאשר הדגמים הבולטים שם עולים כמה מאות של שקלים בלבד, לעומת הדגמים לנגני הגיטרה החשמלית היותר מתקדמים. דגם מסוג Squier Fender Mini Strat הוא דוגמא מצוינת לגיטרה מן הסג הזה עבור נגנים בתחילת דרכם.

לא חייבים לרכוש גיטרה חדשה

למרות שזה נראה הכי כיף לגשת לחנות של כלי נגינה ומשם להביט על כל מיני גיטרות חשמליות ואט אט להבין איזו מכל אלה היא הגיטרה החשמלית שאותה רוכשים, אין כל סיבה אמיתית לרכוש כל סוג של כלי נגינה שלא בוצע בו שימוש אף פעם. יש לא מעט כלי נגינה שכבר היו בשימוש בעבר ועדיין נמצאים במצב מעולה ואולי רק זקוקים לכיוונון קטנטן, וההבדל מבחינת המחיר הוא גדול ואף גדול במיוחד. הפערים במחירים יכולים להיות בסדר גודל של מאות של שקלים, ואם רוצים דגם מסוים ופופולארי לרכישה כמו 2 Cort G250RMS HSS או 4 Gibson Les Paul Studio יכולים לעשות זאת עם חיסכון משמעותי של המחיר.