Posted on

דגשים בבחירת מקרנים

יש הרבה מאוד מקומות ואנשים אשר מבצעים שימוש תדיר במקרנים. בתחום של המקרנים השינויים של הטכנולוגיה הביאו לייצור של מקרנים יותר חדשניים מבעבר, וכאן זה חשוב מאוד להבין מה האפשרויות של רכישת מקרן כדי לבצע את הקנייה הכי נבונה בעולם טכנולוגי שמשתנה כל הזמן.

מה בודקים טרם הרכישה

רזולוציה – האיכות של הרזולוציה משפיעה במידה ישירה על איכות התמונה והצפייה, לכן, אם רוצים לרכוש מקרן איכותי, זה חשוב לבדוק האם זה מקרן באיכות 720 DPI. יש מקרנים שהם באיכות של HD, שזו הפרדת צבעים גבוהה, ועדיין אין דגמים שמקרינים באיכות של 4k אבל סביר להניח כי אלו יגיעו לשיווק בארץ ובעולם בקרוב.

גודל ומשקל – מקרנים ניידים (DLP) הם כאלה אשר אמורים לשבת בצורה נוחה על כף היד, והגודל שלהם הוא כזה שמעיד על המשקל שלהם שמגיע ל400 גרם עבור הדגמים היותר כבדים. מקרן רגיל לעומת זאת שוקל עד ארבע קילו בממוצע, וזה לא כולל את כל אבזרי העזר שמתווספים אליו.

גודל התמונה – הגודל המינימלי של הקרנה אמור להיות 80 אינץ’ והמקסימלי הוא 120 אינץ’ עבור מקרנים איכותיים, כל מה שחורג מטה ומעלה יביא אל תוצאה שהיא של איכות צפייה הרבה יותר ירודה.

סוגי חיבורים – סוגי החיבורים שקיימים במקרנים הם מסוג USB , VGA, WIFI, HDMI (חיבור  שמתאפשר דרך חיבור מכשיר מסוג אנדרואיד או IOS).

נייד מול רגיל

מקרן הוא לא רק מכשיר שאיתו ניתן לצבע הקרנה על יד שימוש במכשיר שהינו מקובע אל הקיר, אלא גם בסוג הנוסף שהוא מכשיר שהינו לגמרי נייד. המקרן המקובע הוא כזה שאיתו בוצע השימוש באופן בלעדי בתחילת דהרך של המכשיר הזה, ונכון להיום מכיוון שכבר יש את הברירה בין שני אלה, כל אחד בוחר לעצמו את הדגם שמשרת בצורה הכי טובה את המטרה.

משקל- ההבדל העיקרי בין משקל נייד לזה הרגיל הוא במשקל ובגודל שלו. מקרן רגיל נועד להיות מקובע באופן קבוע אל הקיר או אל רהיט מסוים, ומתוך כך המשקל והגודל הם גדולים יותר מאלה של מקרן נייד.

סוללה – הסוללה היא כזו שקיימת במקרן נייד , ואילו במקרן רגיל יש חיבור ישיר אל החשמל שמאפשר הקרנה ללא הפסקה כל עוד יש חיבור תקין לחשמל.

עוצמה – מקרן נייד הוא כזה שבו העוצמה של ההארה היא אינה מספקת כפי שקורה בדגמים הכי בסיסיים של מקרן רגיל. זה החיסרון היחידי של מקרן מן הסוג הזה, וכאן צריכים לבצע השקעה של רכישת דגם איכות במיוחד כדי לקבל הקרנה בתנאי תאורה מוארים ועם כמות גדולה של קהל.

סוג חיבור- עבור מקרן רגיל השימוש הוא כזה שמצריך חיבור אל מחשב שבו מצוי חומר ההקרנה, ואילו במקרן נייד ניתן לחבר בסיוע חיבור USB ולהקרין את המידע ללא יותר מידי שלבים בין לבין.