Posted on

למה כדאי לקנות מקרן אנדרואיד ? איך לבחור מקרן אנדרואיד ? (עדכני ל-2023)

איך לבחור מקרן אנדרואיד חכם ? מדריך 2020-2021

תחום המקרנים החכמים (מקרני אנדרואיד) משגשג ופורח בשנים האחרונות, מגוון חברות ודגמים מוצלחים עושים חיל בשנים האחרונות, אך עם זאת ישנם דגמי מקרן אנדרואיד רבים שאינם מסוגלים לבצע את העבודה כהלכה. (לחץ כאן ל: מבצעי מקרן נייד אנדרואיד)

מדריך זה נוצר על מנת לספק מידע ויעזור לכם להבדיל בין המקרנים השונים ואיזה מקרן אנדרואיד המתאים לי ביותר על פי הנתונים הטכניים של המקרן ביחס לתנאי ההקרנה כדי שבתהליך יהיה פחות מבלבל ומייגע אנחנו נעבור על המשתנים החשובים ביותר על מנת להשיג הקרנה איכותית חכמה ונוחה לתפעול.

*** אז לפני שנעמוד על הפרמטרים לבחירת מקרן אנדרואיד, נדגיש כי אנו מחזיקים במלאי את המגוון הגדול בישראל של מקרני אנדרואיד, ובמחיר הזול בארץ !

שאלות או צריכים עזרה? פנו אלינו ונעזור לכם… חייגו אלינו 077-9300621

לחץ כאן למבצעי:  מקרנים | מקרנים ניידים במבצע | מסך למקרן במבצע | מסך הקרנה נייד | מסך הקרנה חשמלי

ראשית, מה זה מקרן אנדרואיד ?

אז למי שלא כל כך יודע נסביר כי מקרן קלאסי רגיל (אפסון, אופטומה וכו…) הוא “מקרן טיפש” והוא בעצם כמו צג מחשב, ואנו ניאלץ לחבר אותו למחשב או לממיר, אחרת לא נוכל לבצע שום שידור.

לעומת זאת “מקרן אנדרואיד” הוא מקרן עם מערכת הפעלה אנדרואיד של גוגל, הנמצאת בתוך המקרן, מה שמאפשר לנו להוריד למקרן אפליקציות, להתחבר אליו מהאייפון או מהסמארטפון שלנו ולהציג תכנים. בנוסף, למקרני אנדרואיד, יש גם WIFI וגם בלוטוס.

למה כדאי לכם לקנות מקרן אנדרואיד ?

במקום “להסתרבל” עם כבלים, והשחלות בקירות וכו… ולאחר מכן לקחת לפטופ (ובמיוחד למי שצריך להתנייד עם המקרן) פשוט קונים מקרן אנדרואיד איכותי ונהנים מכל היתרונות והשכלולים של 2021 במקרן אחד – מכשיר אחד, בלי כבלים ובלי בלאגן.

עוצמת התאורה

רוב ככל מקרני האנדרואיד הם מקרנים בעלי נורת לד החסכונית ומאריכת החיים, היבט אחד וחשוב בו לוקה נורת הלד באופן כללי היא עצמת ההארה בזמן הקרנה, כאשר מדובר על מקרני אנדרואיד לד ניתן למצוא כאלו בעלי 20,30 ו 50 אנסי לומנס, מספר נמוך מאוד ביחס לטווח המומלץ להקרנה מוצלחת, כאשר מטפסים שלב ועולים למקרנים בעלי עצמת הארה העומדת על 500 לומנס ומעלה מתחילים לראות שיפור ניכר בעצמת ההארה, במיוחד כאשר תנאי ההקרנה אופטימליים, כיום ישנם מקרני אנדרואיד חכמים המאמרים כבר בעוצמות גבוהות מאוד המתקרבות לאט לאט אל אלה מהמקרנים הקלאסיים שאנו מכירים, עצמת התאורה המינימלית המומלצת כיום למקרן אנדרואיד לד חכם המיועד להקרנת קולנוע היא 1500 לומנס ומעלה, בעצמה זו אנו מקבלים כבר תאורה ראויה ובציוות שאר הנתונים הנדרשים גם עצמה זו תספק חוויית הקרנה מוצלחת.

יחס הניגודיות

יחס הניגודיות הוא עוד פרמטר לבדיקה טרם קניית מקרן אנדרואיד בדומה למקרן הקלאסי, גם בקטגוריה זו ניתן למצוא מקרנים בעלי נתונים מגוחכים, יחס ניגודיות. עומד על 1:200, זהו מספר נמוך במיוחד וחדות התמונה שמספק מקרן כזה מוטלת בספק, יחס הניגודיות המומלץ למקרני לד אנדרואיד חכמים הוא 1:5000 ומעלה, כך הצבעים והפרטים הקטנים שומרים על דיוקם וכמוכן ניתן לצפות בתמונה בזווית לא אופטימלית, מהצד, בזווית חדה אל המסך ועדיין לקבל תמונה איכותית האמנת למקור, כמובן שההמלצה היא המינימלית וככל ויחס הניגודיות גבוה יותר כך התמונה המוקרנת תהיה יותר טובה.

רזולוציית מקרן אנדרואיד

אחד הפרמטרים הכי חשובים, יש כאלה הגידו החשוב מכולם, היא הרזולוציה, מקרני אנדרואיד זולים רבים מתהדרים ברזולוצייה מקסימלית גבוהה אך בעצם הרזולוציה הטבעית שלהם נמוכה במיוחד או לא ממש מרשימה בלשון המעטה, ברזולוצייה המינימלית המומלצת כיום למקרן אנדרואיד היא HD מינימלי 1024X768, רזולוציה זו מהווה את הכניסה לקטגוריית HD ונמצאת במגוון רחב של מקרנים כמובן שכיום הימצאותם של מקרני FHD 1080P, או 4K שכיחה בהרבה ומומלץ להצטייד במקרן בעל הרזולצייה הגבוהה ביותר שאפשר למען איכות תמונה גבוהה, תשומת לב לפרטים הקטנים, וכמוכן זהו נתון המשפר פלאים את חוויית הקרנה ומסייע להשיג מצב של הקרנה סוחפת ומרהיבה.

חיי נורה

כמו שציינתי בתחילה מקרני אנדרואיד מצויידים לרוב בנורת לד, המשמעות היא שהנורה מאריכה ימים יותר מכל נורה אחרת שהייתה בהישג ידנו עד היום, נורות לד מסוגלות להאריך חיים גם עד 100,000, אך זהו נתון לא ריאלי וכמעט שלא ניתן לבדיקה, חיי הנורה המינימליים המומלצים כיום למקרן חכם בעל נורת לד הם 30,000 שעות עבודה המהוות כ-15 שנים של שימוש יומיומי קבוע במקרן ללא הרף.

מערכת הפעלה:

לרוב המקרנים החכמים ישנה מערכת הפעלה אנדרואיד המותאמת למקרנים ולסטרימרים, מערכת הפעלה זו מוגבלת באופן יחסי, כמובן שניתן להפעיל בה אפליקציות פופולריות כמו Netflix או youtube אך עם זאת מוגבלת מבחינת הורדת אפליקציות וחיבורים חיצוניים, מומלץ להצטייד במקרן בעל מערכת הפעלה קלה ונוחה לתפעול ולמצוא כזו המוגבלת כמה שפחות על מנת לאפשר לנו חופש פעולה מקסימלי ונוחות, כיום, גרסת המערכת העדכנית ביותר למקרנים היא אנדרואיד 7 והמינימלית המומלצת היא אנדרואיד גרסה 6, בגרסה זו כבר נמצאות ופועלות כהלכה כל האפליקציות המוכרות ובהן כבר ניתן לחבר מכשיר חכם באופן אלחוטי אל המקרן ולבצע הקרנה אלחוטית בצורה קלה ומהירה.

גודל ומשקל

אחד היתרונות המשמעותיים של מקרני אנדרואיד הוא גודלם הקטן יחסית ומשקלם הזעום ברוב המקרים לעומת מקרן קלאסי, משקלם של מקרני לד נע בין 200 גרם ועד כ2.5 ק”ג, מידותיהם של מקרני אנדרואיד אלו נעות בין 10×10 ס”מ עד ל 35×35 ס”מ, לכל מקרן יכולות ותכונות שונות אך אם לא מדובר במקרן נייד איכותי וקל נוכחתי לדעת שהמקרנים הקלים והקטנים פחות טובים והביצועים שלהם לא מרשימים כלל, עם זאת ישנם מקרנים קלים איכותיים מאוד המיועדים לנשיאה ולהפעלה ניידת, כמו בכל מקרה גם כאן מומלץ להצטייד במקרן אנדרואיד המתאים לנו בדרישות מבחינת מידות אך לא מומלץ להתפשר בפרמטרים אחרים כדי להשיג את מטרתנו זו. 

אחרי יישום עמודי התווך המוזכרים לעיל תהיו מסוגלים לרכוש לכם מקרן איכותי חכם, נייד או לא, בכל נורת לד המסוגל לספק לכם הקרנה אידאלית ואיכותית וללא פשרות כלל. מדריך זה נועד לעזור לכם במציאת מקרן הלד המושלם בשבילכם לשנת 2020-2021. 

עדכון 2021 | מותגי מקרני אנדרואיד מומלצים:

מותגי מקרני אנדרואיד המומלצים ביותר הם: CLX – Xgimi – Mirror – JMG – ViviBright