Posted on

מה חשוב לדעת לפני שקונים תאורת במה לתקליטנים? כל סוגי התאורה מהיבואן !

מה חשוב לדעת לפני שקונים תאורת במה? מה הסוגים? איכויות? עוצמות? כל המידע כאן !

כל במה צריכה ציוד תאורה (וכמובן גם ציוד הגברה) להצגה או המופע – התאורה היא חלק בלתי נפרד מהאומנות. כדי שבאמת נוכל לשדרג את מה שאנו מציגים על הבמה נצטרך לבחור את הציוד הנכון ואת איש התאורה הנכון. עולם התאורה, במיוחד כאשר מדובר על במות הוא יכול להיות מאוד מסובך, אם עם הכוונה נכונה אפשר להפוך הצגה בינונית להצגה מושלמת. מה חשוב לדעת לפני שקונים תאורת במה?

מה כלול במונח תאורת במה?

תאורה לתקליטנים ותאורת במה היא פנסים, תומס לד, פנסי מיקוד, מתקני אור, מערכות בקרה לשליטה בתאורה, פנסים בצבעים, לדים ועוד… מה שמאפיין את הפנסים האלו הוא האופציה שלהם להאיר לאורך מרחקים. חשוב לדעת את גודל הבמה לפני שבוחרים את הפנס המתאים. יש כמובן לשים דגש שמלבד לפנס יש באריזה גם את כל אביזרי הבטיחות. חשוב גם לא להשתמש בפנסים שלא לצורך, מדובר על נורות עדינות שאמורות לשרת אתכם לאורך כל המופע. חשוב לדעת למקם את התאורה במקום הנכון ולשמור על כך שיש נעילת ביטחון. אתם לא תרצו שבאירוע שלכם תקרה תאונה כלשהי. התאורה יכולה להיות ממוקמת בכל במקום במה, בהתאם לצורך שלכם. יש תאורה שממוקמת על יד איש הסאונד שהוא בכלל לא בבמה, יש תאורה הממוקמת בתקרת במה ויש תאורה הממוקמת על רצפת הבמה.

חשוב לציין כי אפקט התאורה מתקבל רק ע”י שימוש במכונת ערפל או מכונת עשן.

האם כל אדם יכול לתפעל תאורת במה?

יש אנשי מקצוע שלומדים איך לתפעל את תאורת הבמה, בנוסף הם יודעים את הזוויות הכי נכונות ומתי הכי מומלץ להשתמש בתאורה. כדי להיות איש תאורה מקצועי יהיה עליכם לעבור קורס בן כמה חודשים, הקורס מתמקד בכלים טכנולוגיים ואמנותיי עם מושגים באופטיקה של פנסים וציוד במה. כמו כן, בקורס תלמדו את השלבים בתכנון התאורה ובהקמתה. לעיתים, במקומות חובבניים יותר נותנים לאנשים ללא הכשרה לתפעל את תאורת הבמה ומדריכים אותם לפני כן.

בנוסף, יש היום חברות חיצוניות שלוקחות אחריות על תאורת הבמה כולל כל האביזרים הכלולים, הסכום אותו תשלמו הינו גבוה יחסית.

תאורת במה – לרכוש או לשכור?

אם אתם חיים את עולם הבמה, מופיעים באופן קבוע ויש להם קהל חוזר, במקום לשכור את המוצרים אם לשכור שירותים של חברה חיצונית יהיה לכם הרבה יותר משתלם לרכוש את כל המוצרים הנדרשים ולהכשיר איש מקצוע. את תאורת הבמה יש לרכוש ממקום אמין ומקצועי, מקום בו תוכלו לקבל מגוון שלם של מוצרים עם הכוונה של המוכרים. אם אין לכם את הסכום הנדרש כדי לשלם עבור רכישת המוצרים, תוכלו לשכור את כל אביזרי הבמה אליהם אתם נדרשים. רוב החנויות המקצועיות מציעות גם שירותי שכירות.

חשוב לציין, יש לשמור בקפידה על המוצרים, בין אם מדובר על רכישה ובין אם מדובר על השכרה. כאמור, מדובר על מוצרים עדינים שעם שימוש לא נכון יכולים בקלות להתקלקל – אף איש תאורה לא רוצה שהפנסים שלו יתקלקלו לפני ההופעה.

אחסון תאורת במה

בתום השימוש עם אורות הבמה עליכם יהיה למצוא מקום אחסון. מקום האחסון חייב להיות מקורה ואת הפנסים יש לכסות כמו שצריך. לכן, לפני שאתם רוכשים את התאורה יש לבדוק שבאמת יש לכם מקום לאחסן אותם. ניתן כמובן להשאיר את התאורה על הבמה אך כך אתם תהיו פחות מודעים למה שקורה עם התאורה בזמן שאתם לא בסביבה. אם בחרתם שלא לאחסן את המוצרים, הקפידו לנתק את הפנסים מהחשמל בתום השימוש, אם אתם יודעים שלא יהיה שימוש בזמן הקרוב מהפנסים, כסו אותם בעזרת בד יבש.

לסיכום

תאורת במה היא החלק הכי חשוב בבמה, כמובן באותה מידת חשיבות של ציוד הגברה מקצועי, והיא זאת שתדאג שהקהל יראה כל פרט ופרט, היא מוסיפה אפקטים שונים ומגוונים וגורמת לקהל להישאר ערני לכל המתרחש. כדי לתפעל את אורות הבמה צריך איש מקצוע, הקורס הינו יסודי ודורש התמדה ונכונות. אם השימוש שלכם לא קבוע ואינכם קשורים לעולם הבמה ביום יום, יהיה עדיף לכם לשכור תאורת במה. אם אתם חיים את הבמה ועובדים בזה ביום יום שלכם, העדיפו לרכוש. בין אם אתם שוכרים או רוכשים, הגיעו אך ורק למקום המתמחה בתחום זה ואל תתפשרו על המחיר, תאורת הבמה היא זאת שתקבע אם ההצגה שלכם תצלח או תכשל.