Posted on

מיקסר אומנים TRX Audio ProFix8 – מיקסר “העשירון העליון”

מיקסר אומנים TRX Audio ProFix8 – סקירת מוצר


אין אחד שלא מכיר את המילה מיקסר בהקשר כזה או אחר, אך כשזה נוגע לעולם הסאונד וההגברה, אין לנו כל כך מושג למה המוצר משמש, איך הוא עובד והאם הוא הכרחי בכלל.

התפקיד העיקרי של מיקסר אומנים הוא לערבל בין מקורות שמע המוזמנים אל המיקסר ואל הרמקולים המחוברים אליו. המיקסר מכוון את הסאונד לפי מה שאנחנו רוצים. כמובן, צריך ידע מסוים בנושא כדי באמת להנות מכל ההטבות של המוצר. היום נסקור את הדגם ProFix8 – זהו מיקסר אומנים של חברת TRX Audio המוכרת. הדגם הזה עונה על דרישות שכל מיקסר עונה עליהם, אך הדבר המעניין הוא התוספות הייחודיות שמשפרות את חווית המשתמש והמאזין.

קצת על הדגם


דגם ה ProFix8 הוא מיקסר בעל אפקטים איכותיים ומיוחדים, יש לנו 8 ערוצים, מדחס ליניארי ייחודי (תוספת מיוחדת) שתפקידו העיקרי הוא לאזן בין הצלילים ולאפשר לכך שנשמע כל צליל קטן כמו שצריך. בדרך כלל משתמשים במדחס באולפנים מקצועיים ומעט מאוד מחוצה לו. מנגנון האפקטים של המוצר הוא רחב ויש לו 16 אפקטים שונים. מבחינה חיצונית, המוצר די קטן בניגוד למיקסרים אחרים, אם כי הוא תופס מקום ובעת השימוש יש למקם אותו בצורה בטוחה.

עם כל הכפתורים והחיבורים שיש למיקסרים הוא נראה כמו מוצר די כבד, אך משקלו הוא רק 1.8 ק”ג, כך שהוא מאוד נייד למעבר ממקום למקום – שימו לב שאתם דואגים לעטוף אותו באריזה המקורית או לפחות במספר בדים בזמן המעבר. המוצר נראה מרשים ומקצועי מבחינה חיצונית, עכשיו רק צריך לבדוק איך הוא עובד.

מפרט טכני:


דגם: ProFix8 – TRX Audio
אפקטים : 16 אפקטים
ערוצים (ברוטו): 12 ערוצים
ערוצים (נטו): 8 ערוצים
סוג הכניסות: XLR+PL+RCA
משקל: 1.8KG
מידות: 31X31X7 סנטימטר
תוספות: שנאי פנימי, מדחס קול ליניארי לכל ערוץ, סאונד נקי וייחודי.


פתיחה ראשונית ושימוש


את המוצר הזמנו דרך חנות הסאונד וההגברה “ענק הסאונד” בעזרת שירות המשלוחים שלהם שתוך 24 שעות מגיע אליכם הביתה. המוצר הגיע בזמן, הוא נראה די קטן, לאחר שפתחנו כבר ניתן לראות את הוראות ההפעלה, את הכבלים הייעודיים ואת אחריות היצרן.

ציוד הגברה נתניה

כמו כן, המיקסר עצמו נראה די קשיח מבחינה חיצונית, צבעו בוהק וחלק, אך עם זאת הוא די קל משקל. המכשיר הוא בעל 8 ערוצים כאשר 4 מהם מיועדים למכשירים כמו מיקרופונים, מוצרי הגברה וה 4 ערוצים הנותרים מתאימים למחשבים, קלידים וכו’… סוגי הכניסות שיש במכשיר הם XLR, PL, RCA, כניסות שמאוד ברור למה הן מיועדות. כמו כן, יש חיבור AUX בו תוכלו לחבר את המחשב או הפלאפון מבלי להסתבך יותר מדי.

כמו שמצויין במפרט הטכני, למוצר זה יש שנאי פנימי – מוצר המעביר מתח ממקור אחד לשני. יש פעמים בהם השנאי הוא אינו מובנה בתוך המערכת אותה רכשנו ולצורך כך יש כבלים שנוטים להתקלקל לאחר שימוש קצר, עצם העובדה שהשנאי כבר מובנה במיקסר מאוד מקלה על הלקוח. ברגע שהפעלנו את המיקסר הוא תוך שניות ספורות נדלק, את המיקסר יש לחבר אל רמקול מוגבר כזה או אחר, חשוב לדעת להתאים את איכות המיקסר לאיכות הרמקול כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר… אם נשמע את הרמקול לפני חיבור למיקסר ואחרי , נוכל לראות את ההבדלים המשמעותיים שנוצרו. פתאום הרמקול נשמע יותר ברור, יותר חלק ויותר איכותי ממקודם.

פתאום אפשר לשמוע כל צליל במדויק, איכות השירה מזכירה אולפן הקלטות והשימוש נעשה הרבה יותר מקצועי וכיף. אם זאת הפעם הראשונה שאתם משתמשים במיקסרים, היינו ממליצים לכם לגשת לחנות ציוד הגברה וסאונד ולנסות בעצמכם מספר דגמים לצורך ההשוואה, אין ספק שדם ProFix8 מתעלה על מוצרים דומים לו, גם אלו שמחירם גבוה יותר.

מסקנות
חברת TRX Audio עוד פעם מציגה לנו מוצר שלא נראה כמותו עדיין בחברות אחרות, המיקסר בנוי בצורה המקלה מאוד על הלקוח ועם זאת המחיר בהחלט נוח לכיס. כמות האפקטים שיש במיקסר, איכות הסאונד שהוא מייצר, שנאי פנימי ועוד…

אלו דברים קטנים שעושים הבדלים עצומים. דגם זה מתאים גם לאולפנים מקצועיים ולמסיבות גדולות אך גם לאלו שזה עתה רוצים להתחיל את דרכם בתחום הזה. כשאנחנו “עושים” מוזיקה, אנחנו רוצים שישמעו כל צליל וצליל שכתבנו, כל טון שהגענו אליו וכל סלסול קטן ככל שיהיה, בעזרת מיקסר ProFix8 של חברת TRX Audio אנחנו יכולים.