Posted on

ראיון עם דודי שמואל מנהל מחלקת מקרנים בענק הסאונד

שוק המקרנים משתכלל משנה לשנה, וכעת ננסה להבים עם מר דוד שמואל מה צפוי לנו בתחום המקרנים בשנת 2019

כיוון שעולם המקרנים עדיין נמצא בחשיכה לחלק נכבד מהאוכלוסייה, יצאנו לשאול אנשים המתמקצעים בתחום זה מספר שאלות שאולי יבהירו לעוד אנשים את העולם העצום של המקרנים. לפניכם ראיון עם מנהל מחלקת המקרנים בחברת “ענק הסאונד”:

לפני שנתחיל, השאלה שהכי מעניינת אותי היא, איפה אתה רואה את עולם המקרנים בעוד חמש שנים מהיום?

עולם המקרנים רק הולך וצובר תאוצה עם השנים. תוכל היום למצוא בכל בסיס בארץ, בתי חולים, משרדים, הייטק והרשימה עוד ארוכה, מקרנים בכל חדר. בין היתר, יש אנשים שהוציאו את הטלוויזיה הביתית שלהם והכניסו מקרן במקום.

אתה רואה במקרנים תחליף לפלזמות?

ללא כל ספק. תחשוב על זה בצורה הזאת, מבחינת איכות, המקרנים משתווים ואף מתעלים על הטלוויזיות החדישות ביותר. אם בחרתם במסך הקרנה חשמלי לדוגמא, אתה יכול לבחור לבד את גודל המסך אותו תרצה על ידי צמצום או הרחבת המסך, כמובן שתוכל גם על מסכים אחרים לשנות גדלים על ידי הרחקה או הקרבה. המקרנים תופסים פחות מקום, ניידים, המסכים מתקפלים והעובי שלהם בעובי של נייר. אני חושב שבעוד חמש שנים הרבה אנשים יעדיפו את המקרן והמסך בבית במקום הפלזמה.

כיום עלות קניית מקרן, זולה משמעותית ביחס לעבר, ומסתכמת בכ-4 עד 5 אלף ₪   למקרני FHD וב 6-7 אלף ₪ לסוג של מקרן 4k

נגד אף אפשר להסתפק במצבים מסוימים במקרן נייד, מקרן נייד יכול לעלות בין אלף ₪ לדגמים הבסיסיים ועד 4 אלף ₪ לדגמי הפרימיום. בשל ירידת המחירים רבים מהלקוחות מעדיפים לרכוש מקרן על פני מסך טלוויזיה.

אז למה זה לא קרה עד היום?

כמו בעולם הטלוויזיות, פעם לא היה לכל אדם טלוויזיה פרטית. אנשים ראו במקרנים ציוד שמתאים להרצאות ולכנסים שונים. היום הדבר שונה, אנשים כבר נהנים יותר לראות משחקים על גבי מסך ענק, לשחק בקונסולת המשחקים… אתה מעדיף לראות משחק כדורגל באיזה בר על גבי פלזמה או מסך הקרנה?

נוסף על כך, מחירי המקרנים מסכי ההקרנה ירדו משמעותית ב-3 האחרונים, לצד ירידת המס קניה על המקרנים, מה שהוביל למצב אטרקטיבי ונוח לכיס ולרכישה.

Projectors giant sound

כמובן שמסך הקרנה, אבל הציוד יקר. לא יותר משתלם לאדם הפרטי לרכוש טלוויזיה?

הכל תלוי באיכות אליה אתה שואף. כדי ליהנות מאיכות גבוהה תצטרך לשלם יותר, בדיוק כמו בעולם הפלזמות.

תראה, ישנם הרבה דגמים של מקרנים, יש את הדגם הנמכר ביותר שהוא דגם ה DLP, הם מובילים מבחינת איכות התמונה, הם יחסית קטנים ומייצרים מעט מאוד רעש, והם הנמכרים ביותר. המקרן מתאים לקולנוע ביתי ולמשחקי קונסולה וכמובן גם למצגות, בגלל החדות של מקרן, המהירות שלו ואיכות שידור גבוהה. יש את ה LCD, הוא הסוג המתאים יותר להרצאות ומצגות, המחיר בהתאם. תוכל למצוא היום מקרנים שמגיעים לגודל של כף היד שלך.

האם יש חשיבות לבחירת מסך ההקרנה?

כמובן, גם פה יש דגמים שונים. יש מסכים חשמליים, ידניים, מסכים מתקפלים, מסכי HD, מסך הקרנה מתוח, מסכי חצובה, מסך הקרנה קבוע ועוד… גם כן, אם בחרת מקרן איכותי, תבחר מסך הקרנה איכותי שיכול לאפשר למקרן למתוח את הגבולות שלו.

איזה מסך הקרנה לדעתך הוא הטוב ביותר?

אני אוהב את המסך החשמלי. אתה יכול לבחור מסך גדול ועל ידי גלילה למטה או למעלה אתה בוחר את גודל המסך שתרצה באותו היום. בקלות תולים אותו בעזרת כמה ברגים וכשהוא מקופל הוא נכנס לתוך קופסא קשיחה וכמעט ולא מבחינים בו. החיסרון היחיד הוא שהמסך לא נייד, כדי שתוכל להעביר אותו ממקום למקום תאלץ להוציא את הברגים ולהבריג מחדש במקום האחר. מבחינת חברות ומותגים אני אישית אוהב וממליץ על מסכי הקרנה של Jeason Screen, לגבי מקרנים, אני אישית אוהב את התמונה של מקרני BENQ גם בגלל איכות התמונה כפי שהזכרתי וגם בגלל האמידות והאמינות שלהם לאורך השנים.

לפי הידע שלך, המקרנים הם חזקים ועמידים?

יש דגמים שיותר ויש דגמים שפחות, רוב רובם של המקרנים הם חזקים ועמידים. כמובן, צריך לשמור על תחזוקה נכונה של המוצר. לא להשאיר את המקרן במקום מאובק, להרחיק ממים, שלא יהיה בשמש, לנקות מדי פעם. הדברים הבסיסיים שכולם שוכחים לעשות, אלו הדברים שמאריכים את אורך חיי המוצר.

לסיכום, יש עוד דברים שתרצה לומר לקוראים?

כיוון שעולם המקרנים לא מוכר כל כך, יש הרבה חיקויים בשוק, הרבה זיופים שלא מחזיקים לאורך זמן. כאשר אתם בוחרים במקרן, פנו למקום מקצועי, מקום המתמחה במוצרי סאונד והגברה ומקרנים. היום אפשר למצוא מקרנים בתחנות דלק ובשווקים. דאגו לראות שבמקום ממנו אתם רוכשים את המוצר יש אנשים מקצועיים שיכולים לתת ייעוץ מקצועי. מדובר כאן על רכישה לא זולה, אל תתפשרו על מקום הקנייה. כמובן, יש לדאוג שעל המוצר יש אחריות מסודרת מהיצרן. כמו כן, אם כבר בחרתם לרכוש מקרן, אל תתפשרו על האיכות, המוצר ישרת אתכם לעוד הרבה שנים עם שמירה ותחזוקה נכונה.