Posted on

רמקולים מוגברים – כל הסודות שלא מספרים לכם..

רמקולים מוגברים כל הסודות שלא מספרים לכם

ציוד הגברה בראש העין

קיימים כיום לא מעט סוגים שונים של רמקולים מוגברים אשר יוכלו להבטיח לכם חווית שמע מרשימה במיוחד. אך במידה ואתם רוצים לוודא שאתם בוחרים את סוגי הרמקולים המוגברים הטובים ביותר עבור הצרכים שלכם חשוב להכיר כמה פרטים חשובים. עוצמת הסאונד ואיכותו חשובים מאוד באירועים משפחתיים שונים, ערבי קריוקי או אפילו סתם בצפייה ביתית. על כן מומלץ להקפיד על בחירה נכונה ובלתי מתפשרת של רמקולים מוגברים איכותיים שידעו לספק את מלוא הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

תחילה חשוב להכיר את ההבדל בין רמקולים רגילים איתם אתם עושים שימוש בסיטואציות רבות בחיי היומיום לבין רמקולים מוגברים. רמקולים מוגברים כוללים דרייברים שונים אשר כל מטרתם לייצר רטט מתוזמן בעת פעולת הרמקול. רטט זה מופק על ידי מרכז הדרייבר המכיל סליל נחושת אשר מציג שדה אלקטרו מגנטי. שדה אלקטרו מגנטי זה מספק את כל המידע הדרוש לדרייבר על מנת שהוא יצליח לספק רטט בתדרים שונים. חשוב לדעת להתאים נכון את הצרכים שלכם לרמקולים המוגברים בהם אתם מתעניינים על מנת לוודא שאתם מקבלים את התמורה הטובה ביותר עבור הצרכים שלכם בתקציב המינימלי. 

שני סוגים מרכזיים של דרייברים – וופר וטוויטר

הסוגים השונים של הרמקולים המוגברים מיועדים עבור צרכים שונים. חשוב לדעת שברמקולים אלה תוכלו למצוא שני סוגים מרכזיים של דרייברים שונים. ההבדלים המשמעותיים ביותר בין שני סוגי הדרייברים אשר מותקנים ברמקולים המוגברים הם גובה הצלילים המופקים. וופר הוא הסוג הראשון מבין שני סוגי הדרייברים השונים אשר מותקנים ברמקולים אלה והוא מפיק צלילים נמוכים בלבד. לעומתו, הסוג השני נקרא טוויטר והוא האחראי על הפקת הצלילים הגבוהים ביותר. על ידי התאמת הצרכים האישיים שלכם והתייחסות אליהם בעת מעמד הרכישה תוכלו לבחור את הרמקולים המוגברים המתאימים ביותר עבורכם. 

במידה ואתם מעוניינים לעשות שימוש במערכות הגברה גדולות ומקצועיות יותר ייתכן שתידרשו לבחור באפשרות של רמקולים מוגברים המכילים שלושה דרייברים שונים. דרייבר וופר, כפי שצוין לעיל, הוא האחראי על הצלילים הנמוכים ואילו דרייבר טוויטר הוא האחראי לצלילים הגבוהים. במידה ותרצו לעשות שימוש במערכות הגברה מקצועיות יותר, האפשרות של רמקולים מוגברים הכוללים דרייבר נוסף ואמצעי אשר אחראי על צלילי הביניים הנכנסים בין פעילותו של דרייבר וופר לבין פעילותו של דרייבר טווינר, יפיקו את הצליל האיכותי והמדוייק ביותר.

הכירו את תיבת התהודה ואת תפקידה ברמקול שלכם 

הדרייברים השונים ממוקמים בתוך תיבה מיוחדת הנקראת תהודה. תהודה זוהי מעין קופסא אשר עשויה מסיבית פשוטה העטופה בבד. בתוך תהודה זו תוכלו למצוא את הדרייברים אשר אחראיים על הרטט. על מנת למנן את עוצמת הרעד אשר מפיקים הדרייברים במטרה להגיע לאיזון נעים לאוזן השומע, קופסא זו מכילה בתוכה ספוגים שונים או חומרי סיליקון. ספוגים או חומרי סיליקון אלה יהדפו את הרעידות ויצליחו למננן לרמה הרצויה. חשוב לדעת שתיבת תהודה זו נמצאת בכל סוגי הרמקולים השונים במטרה להנעים את הצלילים לאוזן השומע.

מספר נקודות חשובות עליהן יש לשים דגש טרם רכישת רמקול מוגבר !

בעת רכישת רמקולים מוגברים אתם חייבים לשים דגש על כמה נקודות חשובות במטרה לוודא שתבחרו את הרמקול הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם. הדגש הראשון הוא חוסר התפשרות על עוצמת השמע וכן על איכותו. קיימים כיום סוגים רבים של רמקולים שונים ברמת איכות לא גבוהה במיוחד. רמקולים אלה עלולים להפיק צלילים נמוכים בלבד ללא מינון נכון של תיבת תהודה. מינון שגוי של תיבת התהודה אשר נמצאת ברמקול שלכם תגרום לצלילים שונים להשמע גסים ולעיתים אף מחרישי אוזניים. על כן חשוב מאוד לא להתפשר על עוצמת השמע וכן על איכותו. 

רמקולים מוגברים מצויידים באפשרויות מינון הרעידות בתיבת התהודה. במידה ותדעו לכוון נכון את הרמקול המוגבר שלכם תצליחו להגיע לרמת הניקיון המרבית של הצליל כך שינעם לאוזני השומעים. לכן, חשוב לשאול אודות אופן כיוון הרמקולים המוגברים בהם אתם מתעניינים במטרה להתמקצע בכיוון הרמקולים שלכם כך שהאורחים לא יאלצו לאטום את האוזניים בעת פעולת הרמקול המוגבר שלכם. 

חשיבות היחס בין ה- dB לוואט

הבדל בין Watt ל-RMS

נתון נוסף אותו רבים מרוכשי הרמקולים המוגברים כלל לא יודעים ויכול לסייע לכם לוודא שאתם רוכשים נכונה הוא בדיקת יעילות המוצר. קיימת חשיבות רבה בין היחס של ה-db ליחס של הוואט. לפני שאתם בוחרים את הרמקול האידיאלי עבורכם חשוב לדעת מה גודל ה-db וכן כמות הוואט הנדרשת לרמקול בו אתם מתעניינים. לאחר שביררתם אודות שני הנתונים הללו אתם חשוב לקחת בחשבון כי ההספק ב-וואט הוא נתון חשוב אך לא עיקרי, וכי יש לדעת מהו ה-db של הרמקול (ה-db הוא כמות הדציבלים) ובמקרים רבים אנשים טועים וחושבים שככל שהוואט גבוה יותר כך הרמקול חזק יותר, וזה לא בהכרח נכון.

נתון חשוב נוסף, יש לבדוק את הספק הוואט ב-RMS שזו הנתון האמיתי והמדויק.

  • ה-db המומלץ ברמקול מוגבר 10″ הוא 117dB ועד 125dB
  • ה-db המומלץ ברמקול מוגבר 12″ הוא 121dB ועד 128dB
  • ה-db המומלץ ברמקול מוגבר 10″ הוא 125dB ועד 132dB

כמו כן חשוב לדעת כי פתחי האוורור של הרמקולים בהם אתם מתעניינים משפיעים באופן ישיר על איכות הסאונד. בעזרת פתחי האוורור המפוזרים באזורים שונים ברמקול שלכם הרטט ישפיע באופן חיובי במיוחד על איכות וצלילות הסאונד. במידה ולא יהיו מספיק פתחי אוורור ברמקול המוגבר איכות השמע תיפגע משמעותית. יתר על כן ייתכן שחוסר בפתחי אוורור יביאו לידי הרס של הרמקול המוגבר שלכם בעקבות התחממות יתר בעת פעולה ממושכת. לכן חשוב מאוד לוודא שיש כמות מספקת של פתי אוורור ברמקול בו אתם מתעניינים טרם מעמד הרכישה. 

כך תוכלו להבטיח קנייה נכונה לטווח הארוך

לכן, בהנחה שאתם מעוניינים ברמקול מוגבר איכותי אשר ישרת אתכם תקופה ארוכה ברמת איכות גבוהה ללא התפשרות כלל על עוצמת הסאונד, ניקיון הצלילים ורמת האבזור החיונית לרמקול שלכם חשוב להתרחק ברמקולים זולים במיוחד אשר וודאי לא יספקו את כל הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר. מעבר לאיכות הסאונד או עוצמתה, רמקולים זולים במיוחד אינם כוללים את רמת האיבזור הדרושה מה שעלול להביא לידי הרס מהיר של המכשיר. השקעה של סכום הוגן תבטיח לכם מוצר איכותי שאינו מתפשר לטווח הארוך.

היכרות של כלל הנקודות לעיל תאפשר לכם להגיע למעמד הרכישה של הרמקולים המוגברים הבאים שלכם כאשר אתם יודעים לבחון את רמת הרמקול העומד לרשותכם ועל ידי כך תוכלו להתאים אותו לצרכים שלכם. הקפידו על בדיקת הנקודות שצויינו מעלה ותוכלו להבטיח קניה נכונה ומשתלמת.