Posted on

תופים אלקטרוניים מומלצים וזולים – איך לבחור? מחירים? חובה לקרוא !

חלקי מערכת תופים אלקטרונית

איך לבחור מערכת תופים אלקטרונית ?

 
אפשר להגיד בביטחון מלא, כלי הנגינה שמוציא מאיתנו הכי הרבה מרץ הוא ללא ספק תופים. במקום לשלוח את הילד שלכם לחוג ג’ודו כדי שיוציא את המרץ, תוכלו לקבל את אותה התוצאה מלימוד תיפוף. הבעיה מתחילה כשהשכנים לא מצליחים למצוא דקה אחת של שקט… מה עושים? מחזיקים את מערכת התופים האקוסטית? מוותרים על התחביב של הילד שלכם? לא! כיום יש מערכות תופים אלקטרוניות שלא יוציא צליל אחד עוצמתי אלא לתוך האוזניות שעל ראש המתופף. איך בוחרים מערכת תופים אלקטרונית בצורה נכונה?

*** שימו לב! אנו יבואנים של כלי נגינה לרבות תופים אלקטרוניים (בעיקר מכירה סיטונאית), תוכלו לפנות אלינו ע”מ לקבל עזרה ומחירים, אך לא לבלבל את השכל… תודה על ההבנה… 

*** לחץ כאן למעבר למחירון: תופים אלקטרוניים

*** לחץ כאן למעבר למחירון: כלי נגינה

*** לחץ כאן למעבר למחירון: ציוד הגברה

מה ההבדל בין תופים אלקטרונים לבין תופים אקוסטים?

על פניו, שני הסוגים בנויים בצורה דומה אך מעוצבים אחרת. התוף האלקטרוני בנוי משטח גומי דמוי עור ובתוכו יש חיישן, התוף האקוסטי בנוי גם הוא משטח עור או דמוי עור. האות החשמלי המגיע מהתוף האקוסטי מגיע למודול ומתורגם לסאונד. לחיישן יש מספר צורות דרכן הוא עובד, כמו עוצמת המכה, ובהתאם החיישן מתרגם את הסאונד. כמו כן, יש אופציה לכל מתופף לשנות את ההגדרות של המערכת לפני שהוא מתחיל לתופף. נכון להיום, משטחי התופים האלקטרונים עשויים יריעות פלסטיק, אותן יריעות המשמשות את התופים האקוסטים.

על פי מה נבחר את המערכת תופים שלנו?

תקציב

כמו כל מוצר, גם למערכת התופים האלקטרונית אנחנו צריכים להציב הגבלת תקציב – עד כמה אנחנו מוכנים להשקיע במערכת? כמובן, כל גוף לסוגו, אם אתם רק בתחילת דרככם בעולם התיפוף והנגינה, אל תתפזרו עם הכסף שלכם. השקיעו במוצר שיכול להניב לכם תוצאות ולגרום לכם להתקדם, גם מוצר שאינו נחשבת ליוקרתי מביא לתוצאה זו. אם אתם יותר מתקדמים, רכשו תופים בהתאם לרמה שלכם ובהתאם לשימוש שלכם… אם אתם מופיעים עם התופים האלקטרונים אז מדובר על סוג רכישה אחר לגמרי. אסור להתפשר על המוצר כאשר אנו מופיעים מול קהל – כך אנו בונים את השם שלנו וגורמים להם להנות ממופע בלתי נשכח.


חברה

תחום התופים האלקטרוניים מתחלק לשניים – החברות המובילות בתחום אשר נחשבות גם למותגים ויתר החברות שהינן פחות מוכרות, כנראה מכיוון שהן לא הרבה זמן בשוק (התחילו לייצר תופים אלקטרוניים בשנות ה 80). כיום, החברות ששולטות בשוק התופים האלקטרוניים הן:  HXM, Clavia, Ronald, Yamaha ועוד… אם אתם רואים חברה שלא מוכרת לכם, עדיף שתנסו את המוצר. כל עוד אתם רוכשים את המוצר ממקום מקצועי, אין סיבה שלא תקבלו מוצר ברמה נמוכה.

ניידות 

אחד ההבדלים העיקריים בין מערכת תופים אלקטרונית ובין מערכת תופים אקוסטית היא האופציה לניידות. אם אתם נדרשים לעבור ממקום למקום בפרקי זמן קצרים יש מערכות שהן מאוד ניידות. תוכלו לבחור דגם לפי אפשרויות הפירוק וההרכבה שלו, משקל המוצר והגודל. היום ניתן למצוא מערכות שיכולות להתפרק לגדלים זעירים ועם זאת להעניק לנו סאונד עוצמתי.


סאונד 

אנחנו רוצים שהסאונד היוצא מהמערכת יהיה כמה שיותר נקי. אם הבדיקה הזאת אנו לא עושים אם אוזניות אלא עם מערכת הגברה. הדרך הטובה ביותר לבדוק את איכות המוצר הוא על ידי חיבורו למערכת הגברה איכותית וניגון על המוצר כאשר הוא על הווליום הגבוהה ביותר. אם אתם מבחינים בזמזומים, שריקות וכד’ באופן חריג, או שהתופים האלקטרוניים עם איכות סאונד לא גבוהה או שהמגבר שלכם לא איכותי.

אביזרים נלווים לתופים אלקטרוניים

לא כל מערכת מגיע על כל המצילות והתופים שאתם רוצים, בדרך כלל תקבלו את הדברים הבסיסיים. אך עם תרצו להוסיף רגלית או מצילה או תוף מסוים, תצטרכו להוסיף כסף עבור אביזרים אלה. לכן, בחרו את המוצר שמגיע עם כל האביזרים אותם אתם רוצים. אנו מזכירים, ברוב המקרים מערכת התופים האלקטרוניים לא מגיעה עם מערכת הגברה או אוזניות. עליכם לרכוש זאת בנוסף, לכן חשבו את התקציב שלכם גם לפי זה.


נוחות 

אף פעם לא הצלחנו להבין נגנים שרוכשים את המוצר דרך אמזון או כל חנות אינטרנטית מבלי שהם ניסו את המוצר בעצמם. כלי נגינה הם מוצרים שצריך להרגיש נוח איתם, זה מוצר שאתם אמורים להקדיש שעות ארוכות בשימוש בו. אם תזמינו מוצר דרך האינטרנט מבלי שתרגישו אם הוא נוח או לא, יכול להיות טעות. כאשר אתם מגיעים לחנות סאונד והגברה יש לכם כל כך הרבה אופציות וכל אופציה תרגיש אחרת. מומלץ כמובן לנסות כמה שיותר עד שתגיעו לסיפוק מדגם מסוים.

אז מה היה לנו?

הבנו את היתרונות הרבים שיש למערכת תופים אלקטרונית על מערכת תופים אקוסטית. אנו מאמינים שאלו שהתחילו כבר לנגן על המערכת האקוסטית וכבר ותיקים בתחום לא יחליפו את המערכת האקוסטית בעד שום הון שבעולם… אך אם אתם גרים סביב הרבה שכנים, אם ההורים שלכם רוצים קצת שקט אז המערכת האלקטרונית כדאית יותר.

לפני שאתם בוחרים את הדגם שאתם רוצים, שימו לב שהוא עונה על כל הדרישות שלכם. אל תבחרו דגם עם פי הנראות החיצונית רק, אלא הגיעו למקום הרכישה ונסו בעצמכם את המוצר לפי כל מה שציינו למעלה. תופים אלקטרוניים הם לא כלי נגינה זול במיוחד,  לכן עליכם לדאוג לכך שהבחירה שלכם תהיה מושלמת.