Posted on

רמקולים תקרתיים שקועים *מדריך 2023 איך לבחור רמקול תקרתי לבית או לעסק*

רמקולים תקרתיים שקועים – מדריך מקיף 

רמקולים תקרתיים שקועים בקיר או בתקרה מספקים צלילים באיכות גבוהה ובנוסף מהווים עיצוב חדשני לחלל החדר. אם אתם מעוניינים ברמקול בכל מקום שהוא בבית, בין אם מדובר על מטבח או על חדר השינה מבלי שהרמקול יתפוס מקום הפיתרון המושלם בשבילכם יהיה רמקול שקוע. על אף העיצוב שלהם, הרמקולים השקועים מספקים צלילים אידיאליים ולא יורדים מאף איכות של רמקול אחר, אם תבחרו נכון. איך בוחרים רמקולים תקרתיים שקועים?

תכנון מראש

ישנם שני דברים עיקריים שיש לקחת בחשבון כאשר אתם מתכננים את מערכת הרמקולים בתקרה או בקיר. ראשית, כמה רמקולים צריך בהתאם לגודל החדר כדי שהסאונד ישמע טוב? הדבר תלוי גם בגודל החדר וגם בעוצמת הקול של הרמקול. לא מדובר רק על גודל מבחינה מרחבית, אלא גם על גובה התקרה. עליכם לחשב את הנפח הכללי של המקום או להתייעץ עם מומחי סאונד.

הגורם השני שיש לקחת בחשבון הוא מיקום הרמקולים התקרתיים. מיקום רמקולים תקרתיים דורש תכנון מראש, עוד בשלב שלדת הבית. לאחר מכן, העסק הופך למסובך יותר אבל עדיין אפשרי. מלבד לכך, בין אם מדובר על רמקול שקוע בודד ובין אם מדובר על סט רמקולים שקועים, עליכם למקם אותם באופן שווה בחדר כדי לספק צליל נקי ולא מעומעם או לא שוויוני.

עיצוב מערכת בהתאמה אישית לבית שלך

דרוש ניסיון ומומחיות כדי לתכנן מערכת מוסיקה איכותית. בשביל זה, עליכם לעבור את התהליך עם מעצב מקצועי. תפקידו למפות את כל מה שאתה צריך לדעת, ולהבין באילו מקומות תוכלו לייצר שקע ובאילו מקומות לא ניתן. יש לקחת בחשבון את החיבור לחשמל ואת התשתיות של הבית. לא מדובר על תהליך מסורבל כאשר אתם עובדים עם איש מקצוע. כל מה שצריך לעשות הוא להעלות את תוכניות הבית ותמונות החדרים והמעצב יידע איפה למקם את המערכת. 

עיצוב מערכות לעסק

רמקול תקרתי שקוע קיר משדר יוקרתיות. מלבד לבית שלכם, תוכלו להרכיב רמקולים תקרתיים בעסק, זה דבר מאוד נפוץ. עיצוב נכון עוזר למשוך לקוחות לבית העסק שלך, הדבר הראשון שהם יראו זה מה שהם ירגישו. אם תשדרו יוקרתיות ואסתטיות, הלקוח ירגיש הרבה יותר מרוצה, ולהפך. חנויות סאונד והגברה מקצועיות עובדות עם עסקים מובילים והן יודעות מה הכי נכון לעסק שלך.

עיצוב משתלם

לא מספיק לבחור רמקולים תקרתיים שקועים, חשוב לבחור אותם בהתאם לעיצוב החדר. לרוב, מה שהרבה אנשים אוהבים לעשות הוא מעין “להסתיר” את הרמקול השקועים בגוון הקיר. התאמת צבע הרמקול לצבע הקיר מאוד משפיעה על הנראות ובהחלט נעימה יותר בעין למתגוררים בבית. בדרך כלל, כל חברה תציע לכם את אותו הדגם בצבעים שונים כך שאין לכם ממנה לחשוש.

כמה עולה רמקולים תקרתיים שקועים ?

המנחה העיקרי שלך צריך להיות התקציב שאתה יכול לעמוד בו. רמקולים שקועים במחירים צנועים נעימים להאזנת רקע. אבל אם אתם חובב איכות, אתה תרצה מערכת שתגרום לאוזניים שלך להתפוצץ מאיכות הצליל. תמיד מומלץ לבחור רמקולים באיכות גבוהה. ספרו למוכר בחנות על היעד העיקרי שלכם מהרמקולים השקועים, הוא יכוון אתכם לדגם הנכון בהתאם לתקציב שלכם.

דעו להפעיל את הרמקולים

עליכם לכוון את התדרים שלך בהתאם לחלל החדר. לדוגמא, רמקולי תקרה רבים מציעים טוויטר שניתן לסובב. במקום שהצליל יעבוד לכיוון קבוע בודד, הוא יכול להיות מכוון לכמה מקומות ולהעצים את הביצועים שלו.

רמקול אחד יכול לעשות את העבודה

לפעמים אתם רוצים רמקול שקוע, אבל אין באמת מספיק מקום פנוי למערכת שלמה. רמקולי קלט סטריאו מנגנים גם את הערוץ השמאלי וגם את הימני של המוסיקה במקום אחד. הם הפיתרון האידיאלי להוסיף רמקול שקוע לחללים קטנים, מתאים בעיקר למי שמחפש רמקולים שקועים למקלחת או רמקולים שקועים לשרותים..

אפשר גם באמבטיה

מי לא אוהב לשמוע מוזיקה באמבטיה? חלק נכבד מהרמקולים השקועים משתמשים בחומרים המאפשרים להם להתמודד עם הלחות. הם מושלמים לעמוד באדי האמבטיה או אפילו אדי בישול במטבח. אז אם אתם רוצים להציב את הרמקולים השקועים ליד מקור מים כלשהו, תצטרכו לבדוק את רמת העמידות של הרמקול מול מים. יש דרגות שונות המתבטאות במונח IP67 לרוב.

רמקולים שקועים סגורים

רוב הרמקולים השקועים ידרשו שקע בעומק של כמה סנטימטרים בודדים. אבל חלק יגיעו לעומק של 8 או 9 אינץ’, מכיוון שהם מסיבים יותר. רמקולים סגורים מציעים ביצועי בס מעולים. אבל העומק הנוסף יכול להוות בעיה בכמה בתים מסוימים. עליכם לבדוק את מדידות הרמקול השקוע כדי לוודא שהן מתאימות להתקנה.

רמקולים בקיר לחוויה מושלמת

אחת האפשרויות שיכולות לגרום לחוויה שלכם להפוך להרבה יותר עוצמתית היא להתקין את הרמקולים השקועים בגובה הגוף. כאשר הרמקולים ממוקמים בגובה האוזניים הם מספקים שדה צליל ישיר יותר ומדמים מערכת סטריאו כמו בהופעה חיה. זה תורם גם בזמנים בהם אתם שומעים מוזיקה וגם אם אתם משתמשים ברמקולים השקועים בשביל מערכת הקולנוע הביתית שלכם.

החשיבות של התאמת קול

לכל מותג רמקולים יש איכויות טונאליות עדינות המייחדות אותם. עליכם לבחור במותג שיאפשר לרמקולים לבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר בהתאם לחדר שלכם ובהתאם לשאיפה שלכם מהרמקול השקוע. בין אם זה בשביל מוזיקה ובין אם זה בשביל קולנוע ביתי. גם אם אתם בוחרים בחברה מסוימת, חשוב להקפיד שכל הרמקולים התקרתיים שאתם רוכשים יהיו מאותה חברה, כך הסאונד יהיה הכי מאוזן ועקבי.

ערוץ קדמי

לערוץ הקדמי יש את החשיבות הרבה ביותר בקולנוע הביתי שלכם. הוא האחראי לדיאלוג של הסרט. הוא בדרך כלל יהיו מותקן בצורה אופקית מתחת לטלוויזיה או למסך המקרן. מומלץ להשתמש בערוץ מרכזי שיש בו טוויטר באמצע הרמקול. עיצוב מאוזן זה מספק דיאלוג ברור עבור כל מקומות הישיבה מסביב.

צליל היקפי

הוספת רמקולים לידך ומאחוריך יגרמו לך להרגיש שאתה חלק מהסרט. עיצוב זה מעניק צליל כמו בחיים האמיתיים בכל המרחב של החדר. כמו כן, התקנת רמקולים בצדדים יכולים לאפשר לך להנות מחוויה עוצמתית הרבה יותר מאשר רמקול בודד המותקן במקום מסוים.

עוצמת קול

תמיד אנחנו מסתכלים על עוצמת הקול של הרמקול אותו אנחנו רוצים. זה דרך נכונה לבחור את הרמקול, אך גם לא. עבור רמקול שקוע ביתי לא צריך לבחור רמקול עם 300 וואט. מספיק לכם גם 120 וואט עבור רמקול ביתי. עדיף לבחור סט רמקולים עם עוצמת וואט נמוכה יחסית מאשר רמקול שקוע בודד עם עוצמת קול גבוהה. עליכם לבחור את הצליל המאוזן ביותר ולא העוצמתי ביותר, העוצמה תבוא עם האיזון. מצד שני, אם מדובר על חלל גדול (בדרך כלל אופייני לאולמות אירועים ומקומות תעשייתיים יותר) כאן תצטרכו לבחור בעוצמת קול עוצמתית, אך גם תצטרכו יותר מרמקול שקוע אחד. 

הבדל בין Watt ל-RMS

שמור את הצליל במקום שאתה רוצה אותו

לרמקולים התקרה שלך עשוי להיות חדר נוסף הממוקם מעליהם. השתמש ברמקולים עם תיבות אחוריות כדי להגביל את הצליל שדולף דרכו. תיבות אחוריות גם משפרות את תגובת הבס על ידי מתן מארז סביב הרמקול.

שמירה על המוצר

רמקולים שקועים נחשבים למוצרים מאוד עמידים וחזקים, אבל תמיד חשוב לא לקחת סיכון. הסכנה פחות גדולה כאשר מדובר על בניינים ובתים חדשים, שם הכל עוד יציב לגמרי. אם מדובר עם בית מעט ישן, או שאתם לא רוצים לקחת סיכון, מומלץ לרכוש קופסת בטון השומרת על טיב המוצר לאורך זמן. יש לקחת בחשבון שיש לחשב את השקע בקיר בהתאם, לרוב יהיה מדובר על הוספת סנטימטר בודד. קופסת הבטון שומרת על מסגרת הרמקול השקוע ומונעת חדירה של בטון או התפוררת של הקיר. המחיר של קופסת בטון הוא די מזערי ועולה כמאה עד מאתיים שקלים. 

רמקול שקוע בקיר או בתקרה? מה עדיף?

הבחירה בין רמקול שקוע קיר ובין רמקול שקוע לתקרה צריכה להיות מותאמת לצורך העיקרי שלכם מהרמקול. אם מדובר על רמקולים תקרתיים שקועים שכלולים בתוך מערכת קולנוע ביתית, רמקול קיר הרבה יותר מומלץ. אם מדובר על חווית מוזיקה בחלל קטן, רמקול תקרה יעשה את העבודה. עבור מקומות פתוחים מומלץ רמקול קיר. כמובן, ברגע שתגיעו למעמד הרכישה המוכר בחנות יכוון אתכם לבחירה הנכונה.

למה חשוב לרכוש רמקול שקוע רק ממקום מקצועי?

אם יש מקום שהכי קל לטעות בו, זה כאן. רמקול שקוע הוא לא רמקול כמו שאר הרמקולים, הוא מצריך הרבה יותר מחשבה בשביל להגיע לתוצאה הטובה ביותר. מלבד לכך, עליכם לבחור ברמקול מקצועי שלא יאכזב אתכם. אם אתם לא מוכנים להתפשר על איכות המוצר, אל תתפשרו על המקום ממנו אתם רוכשים את המוצר. קיימים היום בשוק המון זיופים והדרך הנכונה ביותר לבחירה של רמקול שקוע מקצועי הוא על ידי בחירת רמקול שקוע ממקום אמין ומוכר ובחירת מותג מוכר.

מסקנות

יש היצע רחב כל כך של רמקולים תקרתיים  שקועים, חלקם טובים וחלקם פחות. הבחירה צריכה להעשות בכובד ראש תוך כדי ידיעת כל האינפורמציה אודות הרמקול השקוע וגם עבור המרחב בו אתם רוצים למקם את הרמקול השקוע. הרמקול השקוע נחשב לרמקול יוקרתי, הוא מתאים למקומות יוקרה ונהוג לראות אותו בדרך כלל באולמות אירועים מפוארים, באירועי השקעה, לעיתים גם על במות שונות וגם בבתים של אנשים ממעמד גבוה.

אל תטעו, הרמקול השקוע אמנם נחשב ליוקרתי, אבל אין צורך לקרוע את הכיס כדי לממן רמקול שקוע. הרמקול השקוע מציע לנו איכות צליל איכותי תוך מתן על שמירת חלל החדר. הרמקול מאוד מתאים גם לבתים צפופים. תארו לעצמכם שעכשיו הייתם צריכים למקם 4 רמקולים ליד עמדת הטלוויזיה כדי להנות מסרט טוב. זכרו, רמקול שקוע מקצועי אפשר למצוא רק במקום מקצועי. רמקול שקוע הוא מוצר שמצריך הכוונה מיוחדת ואנשי מקצוע, אבל בהחלט שווה את ההשקעה.

קרא כאן עוד אודות : רמקולים שקועים BOSE