Posted on

איך לבחור מקרן ביתי מומלץ המתאים לקולנוע ביתי ?

לפני שנתחיל, נספר לכם כי אנו יבואנים של מקרנים לקולנוע ביתי, לרבות מערכות סאונד, מסכי הקרנה וציוד נלווה– במחירים הכי זולים בישראל.

[ ראו כאן מחירון מקרנים ו- מקרנים במבצע מעודכן – במחירים הכי זולים בארץ ]

ניתן לפנות אלינו בטלפון: 077-9300621

* * * * *

מקרן לקולנוע ביתי הוא בחירה נהדרת לחובבי סרטים. עם זאת, לא קל לבחור את המקרן הנכון. המדריך הזה יעזור לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לפי קריטריונים ומאפיינים מתאימים ולבחור מקרן לסלון או מקרן לטובת חדר קולנוע ביתי.

יש לא מעט יתרונות בשימוש ב- מקרן לקולנוע ביתי – כלכלית ובריאותית. היא מגנה על העיניים מפני החזרי אור. כאשר העין נחשפת ישירות לקרני אור, עלולה להתפתח פוטופוביה (אי סבילות לאור), שלעתים מובילה לבעיות רפואיות חמורות. בנוסף, היא עולה הרבה פחות מאשר טלוויזיה עם מסך בגודל דומה. המסך הגדול במערכת כזו מספק חווית צפייה סוחפת בהרבה לעומת צפייה בטלוויזיה.

רבים יוכלו ליהנות ממקרן לקולנוע ביתי, אך הוא מיועד בעיקר לקבוצות אנשים מסוימות:

  • צופים שרוצים מסך גדול אבל התקציב שלהם יחסית קטן.
  • צופים שרוצים לכוונן את המסך שלהם כל הזמן.
  • צופים שרוצים לצפות בסרטים בבית ולהזיז את הקולנוע הביתי שלהם מחדר לחדר.
  • צופים שדואגים לבריאות עיניהם ועיני ילדיהם.

מה ההבדל בין טלוויזיה לבין מערכת הקרנה לקולנוע ביתי?

טלוויזיה שונה ממערכת הקרנה לקולנוע ביתי בדרכים הבאות:

גודל: טלוויזיה קטנה בגודלה מאשר מקרן ביתי. הגודל הממוצע של מסך טלוויזיה הוא “45, אכאשר גודל המסך הפופולארי ביותר עבור מקרן נמצא בטווח של 100”-120. מקרן מגיע עם מסך גדול שניתן לכוונן, לעומת טלוויזיה שנשארת קבועה.

משקל: טלוויזיה שוקלת בממוצע 10-50 ק”ג, בעוד שמקרן שוקל לא יותר מ-1-2 ק”ג.

הגנה על העין: המקרן מגן על העין מפני קרני אור ישירות, כאשר טלוויזיה חושפת את הצופים לאור ישיר.

למשל, כאשר משתמש רוצה לכוונן או להזיז טלוויזיה או מקרן לאזור הצפייה המועדף עליו.

הטלוויזיה גדולה ומגושמת, לכן קשה יותר להזיז אותה ממקום למקום.

את המקרן קל לכוונן ולהזיז. לפיכך, המקרן נוח יותר ולכן גם עדיף על פני מסך הטלוויזיה.

דוגמה נוספת שמסבירה את הנקודה הרביעית שציינו קודם:

כאשר אדם רוצה לנוח ולצפות בסרט לאחר יום עבודה ארוך. לאחר כמה שעות צפייה, העין מתחילה להתעייף מהחשיפה הישירה לאור.

כאשר צופים בסרט דרך מקרן, המשתמש נחשף לאור לאחר שיוצא מהמקרן עצמו, כך שהעין לא נחשפת ישירות לאור.

מה צריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים מקרן לקולנוע ביתי?

לפני שרוכשים מקרן לקולנוע ביתי, שימו לב לגורמים הבאים.

מיקום המקרן: לפני שאתם רוכשים מקרן, חשבו על אופן השימוש המיועד שלו. חלק מהמקרנים יותקנו על התתקרה, כאשר אחרים יוצבו על מדף, מזנון או שולחן. בחרו את מה שמדבר לטעם, לרצונות ולצרכים שלכם.

גודל מסך המקרן צריך להיות בהתאם לגודל הקיר. אם יש לכם קיר עצום, עדיף שתבחרו במקרן שנכנס בצורה מדויקת לחלל הזה. מקרן קטן על קיר ענק עלול להיראות קצת מצחיק.

בנוסף, קחו בחשבון את סידור הישיבה שלכם. אם הכיסאות רחוקים מהקיר, רכשו מקרן שתוכלו להציב על השולחן כדי להקל על הדברים. עוד דבר שכדאי להתייחס אליו הוא דפוסי הצפייה של המשתמשים. חלק מהמשתמשים מעדיפים שהמסך יהיה קרוב אליהם, ואחרים בדיוק ההפך. חישוב יחס ההטלה חשוב במיוחד מפני שהוא יסייע לכם לבחור את גודל מסך ההקרנה המתאים. [ ראו כאן מחירון מסכי הקרנה חשמליים ]

בהירות המקרן: כמות הבהירות שתצטרכו תלויה במיקום המקרן. אם המקרן נמצא בחדר עם אוורור ותאורה ברמה מספקת, הוא יהיה בהיר יותר מאשר אם הוא יהיה בחדר פחות מאוורר.

כמו כן, מקרן בהיר בחדר חשוך עלול להוביל לתוצאות בינוניות, מכיוון שאור חזק מדי בחושך יכול להכאיב לעיניים מאוד מהר. ודאו שאתם בוחרים במקרן שרמת האור שלו מתאימה לחלל שלכם. חלל בהיר דורש מקרן בהיר, בעוד שבחדר חשוך יותר נעדיף לבחור במקרן עם פחות בהירות.

מה הן התכונות החשובות ביותר שצריך לחפש במקרן לקולנוע ביתי?

כדי להחליט האם מקרן מסוים אכן מתאים לכם, ישנם לא מעט מאפיינים. הנה כמה מהבולטים שבהם.

1. לומן: (ANSI) מקרן ביתי להטלה רחוקה עם כ-800 ANSI לומן מתאים לסביבות עם תאורה נמוכה. לסביבה עם תאורה בינונית, נדרש מקרן ביתי להטלה רחוקה עם 2000 ANSI לומן לערך, בעוד שמקרן ביתי להטלה קרובה יצטרך מעל ל-2000 ANSI לומן בסביבה מוארת.

2. איכות התמונה: גם איכות התמונה שמפיק המקרן היא תכונה מכריעה. רזולוציית התמונה צריכה להיות באיכות גבוהה. מקרן שמציג תמונות בגודל מוקטן, צבעים דהויים, ניגודיות חלשה וצלליות לא יספק את הסחורה בלשון המעטה. כדי לשפר את איכות התמונה, מקרן ראוי יזדקק לרזולוציה גבוהה של כ-3,200 עד 5,000 פיקסלים.

3. משקל: אם ההעדפה היא לצפות בסרטים בבית, כדאי לבחור במקרן קל משקל. כך, יהיה קל יותר להזיז אותו ממקום למקום. מקרני מיני שוקלים 0.5-2 ק”ג. מקרנים ניידים שוקלים 0.5-1 ק”ג. לכו על מה שהכי מתאים לכם.

4. איכות השמע: מקרן טוב צריך גם להיות מסוגל להפיק שמע באיכות גבוהה. בלי סאונד טוב, גם הסרט הכי מרגש לא יצליח לסחוף אתכם.

5. מערכת המקרן: מערכת סאונד טובה למקרן היא הכרחית עבור מקרן לקולנוע ביתי. החלופות למערכת כזו הן מסך שטוח או טלוויזיה חכמה. לפחות שלושה תצוגות LCD נדרשות כדי שהמוצר יהיה באיכות גבוהה באמת.

סיכום

שילוב התכונות והקריטריונים שציינו כאן יעניק לכם מקרן 4K או מקרן לייזר צמוד קיר לקולנוע ביתי, לכם ולכל המשפחה.

אם אין לכם תקציב למסך טלוויזיה, מומלץ שתבחרו במקרן. אם אתם רוצים גודל מסך מתכוונן, הגנה על עיני ילדיכם וחוויה סוחפת אצלכם בסלון, אנו ממליצים לבחור באחד מהמוצרים שהמלצנו עליהם כאן. אתם לא תתאכזבו.

[ ראו כאן דירוג מקרנים מומלצים – העדכני ביותר, כולל מחירים מיוחדים ]