Posted on

מהו הגודל המומלץ של רמקולים שקועים לבית \ לתקרה ? [מדריך עדכני 2023]

שימו לב: אנו יבואנים של רמקולים שקועים ומערכות סאונד מקצועיות – במחירים הכי זולים בישראל.

[ ראו כאן מחירון ומבצעי רמקולים שקועים מעודכן – במחירים הכי זולים בארץ ]

ניתן לפנות אלינו בטלפון: 077-9300621

רמקולים שקועים לתקרה הם בחירה פופולרית בקרב חובבי קולנוע ביתי וכל מי שרוצה בבית שלו מערכת סאונד איכותית . רמקולים מהסוג הזה לא רק הופכים את כל המערכת לאסתטית יותר, הם גם עוזרים לייצר חוויית האזנה מלאה יותר. עם זאת, רמקולים שקועים לתקרה דורשים תהליך התקנה יסודי יותר. המשמעות היא שחשוב אף יותר שתבחרו את הרמקולים שקועים הנכונים מהרגע הראשון.

באיזה גודל של רמקול שקוע לתקרה כדאי לבחור? חדרי קולנוע ביתיים בגודל של מעל 21 מ”ר יזדקקו לרמקולים שקועים לתקרה בגודל של “6-“8. לחדרים של עד 10 מ”ר, רמקולים של “4-“6 יספיקו.

נפרט להלן את שלושת הגדלים הפופולריים ביותר של רמקולים שקועים לתקרה ואת הגורמים שיעזרו לכם להכריע איזה הכי מתאים לכם.

ההבדלים בין הגדלים של רמקולים שקועים לתקרה

לפני שניכנס לגורמים ולמאפיינים, קחו בחשבון שכאשר אתם בוחרים את הגודל המתאים לרמקולים השקועים שלכם, חשוב שתבינו את ההבדלים הבסיסיים בין הגדלים.

רמקולים שקועים עד “4

לרוב, קל יותר להסתיר רמקולים שקועים לתקרה בגודל של עד “4 (כולל). לכן, אלה הגדלים הנבחרים כאשר האסתטיקה נמצאת בראש סדר העדיפויות. עם זאת, רמקולים שקועים בגודל של “4 הם גם חלשים יותר.

תדרים נמוכים ובינוניים לרוב יישמעו חלשים ברמקולים האלה, כך שהם מתאימים בעיקר לחללים קטנים ולא לחדרי סלון המשמשים לרוב חדרי קולנוע ביתיים. ועדיין, רמקולים שקועים בגודל של “4 הם האפשרות הזולה ביותר בשוק. אם כן, קל יותר להתאים אותם גם לתקציבים הנמוכים ביותר.

רמקולים שקועים “6

אם אתם מחפשים את הרמקולים השקועים לתקרה עם השמע הטוב ביותר, דגמים בגודל של “6 הם לרוב הפופולריים ביותר. לא רק שאפשר להרכיב אותם בצורה נסתרת מספיק מעיני הצופים והמאזינים, איכות השמע שלהם היא הטובה ביותר בשוק. לכל הצרכים, החל מסראונד לקולנוע ביתי ועד למוזיקת רקע, רמקולים שקועים לתקרה בגודל של “6 מציעים את התמורה הטובה ביותר למחיר מבלי להתפשר על הסאונד.

רמקולים שקועים “8 ואילך

לרוב, לרמקולים שקועים לתקרה בגודל של “8 ואילך יש את הבסים העמוקים ביותר ואת טווח השמע הטוב ביותר באופן כללי. שימו לב לאיכות המגבר אליו אתם מחברים אותם! תצטרכו מגבר ברמה גבוהה כדי לנצל את הרמקולים כהלכה.

החיסרון הוא המחיר שלהם, כאשר הם הרבה יותר יקרים מדגמים בגדלים של “4 ו-“6. כמו כן, הם נראים יותר לעין ויכולים לפגוע מעט בעיצוב החדר במקרים מסוימים.
גורמים שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים גודל של רמקולים שקועים לתקרה.

בייחוד כאשר מדובר  בעסקים, כמו למשל מי שרוצה מערכת סאונד לסטודיו, ורוצה להתקין רמקולים נסתרים \ שקועים, מומלץ להתקין רמקולים שקועים בגודל 8″.


גודל החדר

גודל החדר שלכם משפיע על גודל הרמקולים שתצטרכו, ועל הכמות. חדרים גדולים יותר, למשל, או כאלו שיש להם תקרה גבוהה, ידרשו רמקולים גדולים יותר, כאשר סאב וופר יוכל להיות תוספת נפלאה למערכת. הסיבה לכך היא שהחלל יכול לעוות את השמע, בעיקר בווליום מרבי.

לחדרים בגודל של עד 10 מ”ר, זוג רמקולים שקועים בגודל מתאים יעשה את העבודה. חדרים בגודל של 20 מ”ר ואילך ידרשו שני זוגות רמקולים ואף יותר. אך מה לגבי חדרים בגודל של בין 10 ל-20 מ”ר?

זוג רמקולים שקועים לתקרה עשוי להספיק. עם זאת, אם אתם מתכננים ללכת על רמקולים קטנים מהרגיל, ייתכן שתרצו להשקיע בשני זוגות רמקולים כדי להגיע לסאונד מאוזן מספיק.

[ ראו כאן מדריך מקיף לגבי מיקום מומלץ של רמקולים שקועים בחלל החדר \ בית ]

רמקול שקוע סטריאו בודד מול רמקול שקוע מונו

רמקולים שקועים לתקרה זמינים בתצורה של זוג מונו או סטריאו בודד. רמקולי מונו סטנדרטיים מגיעים עם טוויטר אחד ודרייבר בס אחד. כאשר הם מחוברים כהלכה למגבר, צד שמאל וצד ימין יוצאים כל אחד לרמקול המתאים.

עם זאת, רמקול שקוע סטריאו בודד מגיע עם טוויטר ימין ושמאל ודרייבר בס. כך, רמקול אחד יכול לייצר גם את צד שמאל וגם את צד ימין.


המומחים ממליצים לבחור ברמקולים שקועים מונו סטנדרטיים בחדרים בגודל של 10 מ”ר ומעלה. לחדרים קטנים יותר, כגון חדר שינה קטן או חדר אמבטיה, מומלץ לבחור ברמקול שקוע סטריאו בודד.

כאשר משתמשים בזוג רמקולים שקועים מונו סטנדרטיים, הדבר מאפשר לכל רמקול להפיק את השמע המתאים באופן מושלם ולא לערבב את שמאל וימין במקור אחד.

רמקולים שקועים עגולים מול רמקולים שקועים מרובעים  מלבניים

מיקום הרמקולים השקועים לתקרה שלכם משפיע גם על הגודל שתזדקקו לו. אם אתם מתכוונים להציב זוג רמקולים שקועים גדול אחד במרכז החדר, זה עשוי להספיק.
אלא שאם בכוונתכם להתקין רמקולים שקועים קטנים יותר או לנסות לבנות מערכת בחדר בעל צורה חריגה, ייתכן שתרצו ללכת על כמה סטים של רמקולים. רמקולים שקועים גדולים בחדר בצורת L עלולים שלא לספק שמע מאוזן, כאשר מספר סטים של רמקולים קטנים יותר יוכלו להפיק את הסראונד שאתם מחפשים.


המטרה העיקרית

המטרה העיקרית לשמה אתם צריכים את הרמקולים תשפיע גם היא על הגודל שלהם. אם המטרה שלכם היא התקנת רמקולים שקועים לתקרה עבור מוזיקת רקע בעיקר, רמקולים שקועים קטנים יותר יהיו בחירה מספקת. אולם, לסראונד תרצו להשקיע ברמקולים שקועים קצת יותר רציניים.

קרי, רמקולים שקועים בגודל של “6 ו-“8. הסיבה היא שרמקולים שקועים בינוניים עד גדולים מגיעים בד”כ עם דרייברים באיכות טובה יותר, מה שעוזר לצלילים הדינמיים לצאת כראוי בקולנוע הביתי שלכם.


אפשרויות רבות ערוצים

אם אתם מתכננים לכלול רמקולים שקועים לתקרה במערך רב-ערוצי, קחו בחשבון את האיכות של הרכיבים במערכת. אם אתם משלבים אותם עם רמקולים המורכבים על הקיר או רצפתיים, איכות השמע צריכה להיות זהה.

המשמעות היא שרמקולים שקועים בגודל של “8 עשויים להיות חזקים מדי עבור המערכת שלכם וזוג או שני זוגות של רמקולים קטנים יותר יספקו שמע מאוזן יותר. אם הרמקולים השקועים שלכם לתקרה מפיקים סאונד חזק או חלש יותרת משאר הרמקולים שלכם, זה עלול לפגוע בתמונת הסראונד הרצויה.

מקור חשמל

מקור החשמל של הרמקולים שלכם הוא גורם חשוב לא פחות. רמקולים שקועים לתקרה שהם גדולים יותר דורשים הספק גדול יותר. אם הרסיבר או המגבר שלכם לא מסוגל לספק את ההספק הדרוש, הרמקולים שלכם לא יעבדו כמו שצריך. (למעשה, חלקם לא יעבדו כלל). אם יש לכם כבר רסיבר ואינכם רוצים לשדרג אותו, תצטרכו להשקיע ברמקולים שיעבדו עם המכשיר שלכם. [ ראו כאן מדריך מקיף לבחירת רסיבר ]

החלל הדרוש בתקרה

רמקולים שקועים שונים דורשים מרחבים שונים להתקנה. למשל, ישנם רמקולים שקועים לתקרה שדורשים עומק של  7.2 ס”מ ויש כאלו שזקוקים ל-19.6 ס”מ.
כמו כן, תמצאו גם דגמים שדורשים עומק של 25 ס”מ. כאשר אתם מרכיבים את הרמקול שלכם בתקרה, שימו לב למרחב הזמין היכן שאתם הולכים להתקין אותו.

[ ראו כאן עוד מדריך בנושא רמקולים שקועים ]

* * * * *

*שימו לב: אנו יבואנים של רמקולים שקועים ומערכות סאונד מקצועיות – במחירים הכי זולים בישראל.

[ ראו כאן מחירון ומבצעי רמקולים שקועים מעודכן – במחירים הכי זולים בארץ ]

ניתן לפנות אלינו בטלפון: 077-9300621